Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Engelsk eksamen vg1


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er kommet opp i engelsk eksamen og skal skrive den 23.05. Jeg tenkte at dette kan være et godt sted for å diskutere eksamensrelevante emner så vi alle kan komme best mulig ut av det.

 

Hvis noen har noen linker, så er det bra hvis dere kunne legge dem ut. Jeg selv kommer også til å legge ut noe, hvis jeg finner noe interessant.

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom selv også opp i engelsk. Er ikke spesielt mye en kan gjøre før vi får utdelt selve forberedelseshefte, men tenker at det kunne vært lurt å lese noen engelske artikler og/eller bok for å friske opp både språk og struktur. Tenker selv å se en litt "ordentlig" film imorgen som omhandler temaer som har gått gjennom engelskfaget. Fikk tips fra læreren min at "The Help", "Dead Poets Society" og "Finding Forrester" er gode filmer som kan bidra.

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

Før forberedelsesheftet blir lagt ut så kan du ikke gjøre så mye annet enn å lese/skrive engelsk. Last ned Wikipedia (og bruk gjerne referansene de har brukt, så får du ikke trekk for å bruke upålitelig kilde). Kikk på gamle eksamensoppgaver. Sikter du mot toppkarakter må du skrive en oppgave som er spennende. Sensor må ha lyst til å lese videre.

 

Det tipset funket for meg i alle fall :)

 

Etter du får heftet finner du gode kilder. Gjerne forskningsrapporter som omhandler tema. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Leter etter en engelsk bok å lese i disse dagene før forberedelsesheftet. Noen innspill til en god bok, helst en klassiker som Gatsby osv-.

 

Det kommer veldig ann på hva du liker å lese. Jeg personlig anbefale hobbiten av Tolkien hvis du vil ha en enkel fantasy-klassiker.

Lenke til kommentar

Det kommer veldig ann på hva du liker å lese. Jeg personlig anbefale hobbiten av Tolkien hvis du vil ha en enkel fantasy-klassiker.

Har lest den :) Endte opp med The Adventures of Tom Sawyer, forbereder meg bare med å lese denne fram til selve forberedelsesdelen leveres. Apropos forberedelsesheftet; når får vi det utlevert?
Lenke til kommentar

Har lest den :) Endte opp med The Adventures of Tom Sawyer, forbereder meg bare med å lese denne fram til selve forberedelsesdelen leveres. Apropos forberedelsesheftet; når får vi det utlevert?

 

Læreren vår sa at det var dagen før.

Lenke til kommentar

Tipper også at vi kommer til å få noe om rasisme. Hvis du har lest gjennom hefte så kan du se at de fleste er utenlanske. Ser ut som om de kaster ballen til oss, og vi skal tenke det på egenhånd.

 

Kanskje at de spør deg om ting du har lest eller sett på skole tiden som handler om folk med roller. Vi leste en tekst med navnet Mr. Know it all, hvor alle trodde at hovedpersonen ikke var den han egentlig var, altså do not judge a book by its cover.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å lese tekstene i heftet og se gjennom tekstene i læreboka og andre tekster vi har lest i år. Så kommer jeg til å skrive ned tankene mine rundt tema og prøve å finne litt fakta ang tema. Jeg tror også vi kommer til å få noe om rasisme.

Læreren vår anbefalte å finne definisjoner på forskjellige ord i heftet.

Lenke til kommentar

Som du sier så er nesten alle immigranter, så en oppgave kan være at du skal immigrere til et annet land. Der du må tilpasse deg deres kultur og hvilken utfordringer du møter på veien?

 

Visst noen har noen gode linker som kan være til hjelp så er det vell bare å slenge de ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...