Gå til innhold

[Løst] Ønsker konstruktiv kritikk på låt


Cantante

Anbefalte innlegg

Vet jo hvordan nordmenn flest er da, til og med utlendinger sier litt av hvert ... Men jeg driver jo ikke med musikk for min egen del, det er jo for å glede.

du vet faktisk ikke hvordan folk flest er og når du sier musikken er for glede skjønner jeg ikke hvorfor du vil vite hvilket land du burde satse på ,
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aner ikke. dersom du ønsker kommersiell bør du lage musikk som appellerer til publikum. nå vet ikke jeg om det er større sjanse for suksess i norge sammenlignet til de andre landene.

 

det kommer an på hva du vil med musikken din og hvilken forhold du har til musikk sånn generelt

 

Jeg vil bare glede folk, men på en mer stilfull måte enn f.eks. D.D.E. Problemstillingen er mest den om hvorvidt jeg bør gjøre det her til lands eller ikke, for nordmenn er jo ikke akkurat så, skal si, følsomme og varme - dte er vel mer penger, billig øl og status som appellerer i den gården.

 

du vet faktisk ikke hvordan folk flest er og når du sier musikken er for glede skjønner jeg ikke hvorfor du vil vite hvilket land du burde satse på ,

 

Fordi jeg er redd for å kaste bort tid bare, det er ikke sikkert min type musikk passer til nordmenn i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Men på en annen side, når folk liker D.D.E. og sånt her til lands, så er ikke nivået så høyt heller, så det blir lettere for meg å lykkes også. hmm

kan si meg enig i det, men det skal godt gjøres å snu trenden

 

nå skal det også sies at det finnes musikk som er det motsatte av d.d.e., det er bare at det er mindre kjent blant minoriteten. bare se på Tønes og Jarle Bernhoft for eksempel

Lenke til kommentar

kan si meg enig i det, men det skal godt gjøres å snu trenden

 

nå skal det også sies at det finnes musikk som er det motsatte av d.d.e., det er bare at det er mindre kjent blant minoriteten. bare se på Tønes og Jarle Bernhoft for eksempel

 

Ja, Jarle er jo veldig dyktig på det han gjør.

Lenke til kommentar

Du har potensial i stemmen din, du synger ganske reint. Jeg kunne personlig tenkt meg litt mer råhet i måten du synger på, men jeg skjønner at man gjerne holder litt igjen når man sitter hjemme og synger, og det er jo også kanskje en litt sår sang for deg.

 

Jeg synes det er bra gjort til å være det første du har lagd.

 

Når det gjelder å starte band, så er det en helt annen situasjon enn å være singer/songwriter. Plutselig må du forholde deg til flere personligheter og meninger som kanskje går på tvers av det hadde sett for deg. Et band er også veldig avhengig av å ha et sentralt kreativt element som styrer skuta. Hvis ikke det er minimum én i bandet som produserer ny musikk jevnlig, stagnerer det fort (med mindre det er snakk om et band som skal spille coverlåter da, selvsagt).

 

I første omgang ville jeg fokusert på å skrive egne låter, så kan du jo se om det blir noe ordentlig fart på den kreative biten.

 

Stå på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har potensial i stemmen din, du synger ganske reint. Jeg kunne personlig tenkt meg litt mer råhet i måten du synger på, men jeg skjønner at man gjerne holder litt igjen når man sitter hjemme og synger, og det er jo også kanskje en litt sår sang for deg.

 

Jeg synes det er bra gjort til å være det første du har lagd.

 

Når det gjelder å starte band, så er det en helt annen situasjon enn å være singer/songwriter. Plutselig må du forholde deg til flere personligheter og meninger som kanskje går på tvers av det hadde sett for deg. Et band er også veldig avhengig av å ha et sentralt kreativt element som styrer skuta. Hvis ikke det er minimum én i bandet som produserer ny musikk jevnlig, stagnerer det fort (med mindre det er snakk om et band som skal spille coverlåter da, selvsagt).

 

I første omgang ville jeg fokusert på å skrive egne låter, så kan du jo se om det blir noe ordentlig fart på den kreative biten.

 

Stå på!

 

naaw hadde du vært jente nå, så skulle du fått et kyss, tusen takk! Mnja mer råhet, skal se på saken.

 

Ja, band er vel nærmest håpløst å få til tror jeg, og enda verre å opprettholde, men jeg ser liksom ikke for meg å sitte alene heller og bare synge og spille.. kanskje jeg bare å venne meg til tanken. Jepp, får begynne å skrive låter for alvor :thumbup:

Lenke til kommentar

Må si meg enig med Distressor når det gjelder å spille i band. Har selv vært med på at det å bytte ut et bandmedlem forrykket enn nøye opparbeidet balanse av ulike sterke meninger, og bandet sprakk i løpet av uker. Det blir noe annet når det er "ditt" band, men da skal man først opparbeide seg den autoriteten.

 

Nå fikk jeg ikke sjekket linken din før du fjernet den, men er du låtskriver bør du fokusere på det, låtmaterialet er arvesølvet i et hvert anstendig band. Verden er full av gode gitarister og halvgode vokalister, men uten originale låter går de fort i glemmeboken.

 

Dere som vokser opp i dag er heldige. I min ungdom trengte vi et band for å kunne realisere våre ideer, og spillejobber for å presentere dem, idag holder det med en PC og anstendig utstyr. Veien til ære og berømmelse er nok minst like lang, dog...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...