Gå til innhold

Bærbar PC til navigasjon på sjøen


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg lurte på om dere kan hjelpe meg med følgende: Jeg er på utkikk etter en bærbar PC som primært skal brukes til navigering på en seiltur rundt Atlanterhavet. Det jeg tenker at jeg trenger er følgende:

 

Skjerm: Rundt 15"

Pris: Opp til ca 6000

Harddisk: 1 SSD til operativsystem og programvare (trenger ikke å være veldig stor), og en vanlig på noen hundre GB. Jeg tenker at en SSD-disk vil være mest egna på sjøen ettersom den er mer strømgjerrig og det ikke er bevegelige deler som kan gå i stykker.

Strøm: Gjerne en strømgjerrig maskin. Og muligheter for å kjøpe ekstra batterier.

 

Hvilken maskin vil dere anbefale? Jeg har ikke fulgt med på PC-markedet de siste årene, så jeg er litt blank på hva som finnes nå for tiden.

 

Med vennlig hilsen Dingo

Endret av DjN9o
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Aner ikke hvilken type fartøy du/dere har tenkt å benytte, men jeg ville vel valgt noe som er beregnet for litt tøffere miljøer. Blant annet vedvarende fuktighet kan være leit. Panasonic toughbook eller Dell XFR. Ulempen er antagelig prisen...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding! Vi skal seile en mellomstor seilbåt, så det blir nok noe vått. Jeg tenker å satse på en ordinær bærbar PC, og heller bytte ut underveis om den skulle ta kvelden. Vi kommer også til å ha to andre bærbare PCer i backup. Skal sjekke ut toughbook og Dell XFR.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...