Gå til innhold

Anbefalinger til ny Raid kontroller


Anbefalte innlegg

Har en skarve fil server med en stabel med assorterte 2 TB disker av diverse fabrikat etc som er koblet til en Highpoint Rocket raid 2320 kontroller. Denne kontrolleren har i det siste begynt å bli for å si det mildt ustabil.

 

Lurer på å anskaffe meg en erstatter. budsjettet er ganske stramt ca 4k -4.5k maks.

Vil gjerne også ha muligheter til å utvide kapasiteten på filserveren.

Så jeg har sett litt på denne komboen:

http://www.dustinhom...er-lp-pci-e-x8/

med denne:

http://www.dustinhom...nder-res2sv240/

 

Noen som har noen erfaringer med noen av disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Sorry for at jeg svarer litt sent. (Jobba ekstremt mye over tid i det siste) som igjen gjør at jeg har litt penger til overs når lønninga kommer ;). Vel jeg har nå kikket litt på ebay selv. Har mer eller mindre bestemt meg for å gå for ett Areca 1880 eller 1882 kort med 4 eller 6 interne sas porter. Kan forresten nevne at filserveren er også oppgradert med en Icy Box 5 bay backplane med 5 x 3 TB disker. (Skal forøvrig kjøpe flere etter hvert).

 

Har ogås kikka på iwill.no sine sider men 11 k for en 188ix-24 kontroller er litt i stiveste laget (selv om kemneren også sender tilbake noen kroner)

Lenke til kommentar

Areca 1880/1882 med 8 porter holder vanligvis, men om trenger flere porter senere kan du kjøpe SAS Expander så får du mange flere porter.

 

Jeg kjører Areca 1880i (8 porter) med HP SAS expander får jeg 24 porter.

 

Det er mange SAS expander så funker fint på Areca nå.

Lenke til kommentar

Areca 1880/1882 med 8 porter holder vanligvis, men om trenger flere porter senere kan du kjøpe SAS Expander så får du mange flere porter.

 

Jeg kjører Areca 1880i (8 porter) med HP SAS expander får jeg 24 porter.

 

Det er mange SAS expander så funker fint på Areca nå.

Slik har jeg gjort i den ene serveren. Begynte med et 1880i kort, deretter kjøpte jeg en Intel SAS/SATA 24-Port RAID Expander RES2SV240 til 2000kr. Funker fjell, og støtter sata/sas 6gbit.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Litt gammel tråd kanskje men men.

 

Er det noen her på forumet som har noen erfaring med denne kontrolleren, Adaptec ASR-52445 28-port SAS RAID Controller 24x Internal +4x External Ports

Jeg har nå kjøpt den og den er på vei over dammen.

Jeg har bestilt med ett 4U Server Case 24 Hot Swap SATA Mini SAS Hard Drive Bay som den skal inn i.

Noen Norske bruker erfaringer av den hadde vert ok.

Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med en 8 porter av samme serie. Den blir varm og deretter ustabil. Man Må ha aktiv kjøling på den. Er et par andre her på forumet som har hatt problemer med 5 serien. Det kan virke som 3 serien var my mere stabile selv om de er gamle.

 

Jeg hadde aldri anbefalt adaptec 5 serie til noen, når jeg vet at Areca er mye bedre på alt.

5 serien begynner også å bli gammel og er elendig til ssder.

 

Håper du fikk den veldig billig :p

 

Dette er min mening da :)

Lenke til kommentar

Har selv en 5805 - som jeg kjører 6 disker (av 8) på, aldri noe problem med varme eller ustabilitet der.

Har vifte forran i kassa, eneste kjølingen som er på det kortet. Nå har jeg i tillegg et passivt skjermkort som heller ikke kvitter seg med varme så veldig effektivt, funker fortsatt supert.

Lenke til kommentar

Den skal inn i ett stort kabinett med mye luft. Så regner ikke med så mye varme problem.

Betalte litt over 2600 for den inklusivt shipping så vil ikke kalle det så gale.

Skulle varme bli litt problematisk så får jeg heller sette på aktiv kjøling på den.

Lurte på lsi eller Areca men fant ikke noen i pris klassen jeg ville ligge på på nåværende tidspunkt.

Kunne gått for 8 porter Areca og kjørt utvidelses kort men valgte og ikke gjøre dette nå.

Lenke til kommentar

Jeg hadde et Adaptec 6805 kort, og det ble så varmt at fy, selv med en vifte som blåste rett på det. Temperaturen kom opp i 90 grader i følge softwaren som jeg brukte for å overvåke kortet med. Og da begynte kortet å pipe noe helv... høyt og ble ustabilt. Gikk rett i søppla, og nå har jeg et Areca 1224-8I kort, temperaturen er ikke over 40 grader på det.

 

Aldri mer Adaptec for min del. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...