Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny PC snart og tankene mine går mot denne: http://www.komplett....aspx?sku=761548

 

Er ute etter en 13" ultrabook (eller lignende). Skal brukes til programmering (kommer derfor til å bruke Ubuntu i tilleg til Windows 8), Photoshop og Lightroom, samt litt lettere spilling (er ikke så veldig viktig).

 

Ser de også selger samme maskinen på komplett med 6 GB ram men kjøper heller billig og oppgraderer selv.http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777734

 

Som tittelen sier: Er denne maskinen noe for meg? Falt litt for dedikert grafikk (selv om den er shittish) og fantastisk skjerm i en liten og lett pakke (Veldig grei og enkel å ha med på forelesninger).

 

Den eneste bekymringen min er at den begynner å bli litt gammel. Vet noen om ASUS har noen planer med å oppdatere Zenbook serien i nærmeste fremtid?

 

Er også åpen for forslag, helst i samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har denne PCen og kan svare deg på en del spørsmål om du vil. Jeg byttet ut HDDen med en SSD og RAM oppgraderte jeg til 10GB. Det eneste jeg har å utsette på PCen er at skjermen har en del backlight bleeding som er lett å se på helt svart skjerm.

Lenke til kommentar

Jeg har denne PCen og kan svare deg på en del spørsmål om du vil. Jeg byttet ut HDDen med en SSD og RAM oppgraderte jeg til 10GB. Det eneste jeg har å utsette på PCen er at skjermen har en del backlight bleeding som er lett å se på helt svart skjerm.

Takk for svar, tenker også å oppgradere til SSD etterhvert. Hvordan fungerer hybriddisken, merker du noen forskjell fra en vanlig snurredisk?

 

Selv om de kommer med Haswell i løpet av sommeren/høsten ser jeg ikke på det som noe trekkplaster ettersom forbedringene ligger i grafikkdelen (Som uansett ikke betyr noe med tanke på at man har dedikert GPU) og strømforbruk (Kommer til å bruke mest lader uansett).

 

Tror nok jeg kommer til å gå for denne. Virker også som om byggekvaliteten er god eller?

Lenke til kommentar

Jeg byttet egentlig til SSD dagen etter jeg fikk PCen så har ikke prøvd den mye med hybrid. Virket generelt som en snurredisk, kanskje litt raskere men det var ikke i nærheten av en SSD som jeg både var vandt til og hadde liggende på postkontoret. De fleste reviews på nettet ga meg inntrykk av at det er en super PC hvis man bytter ut HDD'en, og det er jeg helt enig i. Byggekvaliteten er bra, alt er aluminium utenom rammen rundt selve skjermen. Noen reviews klager på at tastaturet har "flex" men det synes ikke jeg min PC har. Jeg kjøpte min til 8500 for et halvt år siden, da jeg ikke fant noen tilsvarende ultrabooks med dedikert skjermkort (som jeg ville ha) til samme pris, da måtte jeg opp i 11k+.

Lenke til kommentar

Takk for svar, tenker også å oppgradere til SSD etterhvert. Hvordan fungerer hybriddisken, merker du noen forskjell fra en vanlig snurredisk?

 

Selv om de kommer med Haswell i løpet av sommeren/høsten ser jeg ikke på det som noe trekkplaster ettersom forbedringene ligger i grafikkdelen (Som uansett ikke betyr noe med tanke på at man har dedikert GPU) og strømforbruk (Kommer til å bruke mest lader uansett).

 

Tror nok jeg kommer til å gå for denne. Virker også som om byggekvaliteten er god eller?

 

Jeg ønsker forøvrig å se en modell uten nvidia dedikert kort og kun intel. Man sa etter en test hos Anandtec i januar at ytelsen var ikke ulik nvidia gt650m. Bedre integrert grafikk (ytelse) uten bruk av ekstern dedikert gpu gagner jo batteritiden. Og kan være en zen kompromiss modell som kan bli interessant for mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...