Gå til innhold

Problemer med å brenne Blu-Ray film


Anbefalte innlegg

Har store problemer med å brenne Blu-Ray film. Får melding om at "Platen er tom", dette gjelder både fra intern og ekstern spiller.

 

Åpner jeg plata med Windows Explorer så ligger både BDMV og CERTIFICATE mappene der. Kan ogå inn i BDMV/STREAM og klikke på xxxx.m2ts fila for å starte avspillingen av fila.

 

Har prøvd med ImgBurn, Cyberlink Power to Go7, og Pinnacle Studio 16.1 Ultimate til å brenne BD-R plata (Verbatim) med.

 

Ekstern Blu-Ray spiller er Samsung BD-D7000 og intern spiller er Windows 7-64 Media Player.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig strenge restriksjoner for codec og framerate for blu-ray filmer som kan spilles av direkte i en Blu-ray spiller.

H.264 og 24fps. ?

Google for å finne de eksakte parametrene for å brenne Blu-ray til disk. Du kan også brenne filmen som ISO fil for lagring men kan ikke spille den av i en Blu-ray spiller direkte.

Lenke til kommentar

Takk arthon

 

Dette er mitt første forsøk på filmredigering og Blu-Ray brenning. Har ikke noe problem med å spille av BDMV/STREAM/xxxx.m2ts fila med Windows Media Player, men den samme media player sier at BDMV er tom når jeg går rett på image.

CETIFICATE mappa inneholder kun en tom BACKUP mappe.

 

Formatet er akseptert, kan spille av filmen dersom jeg "blar" meg frem til image som ble brukt, m2ts (AVCHD, 24 fps) i nettverket med Samsung spilleren .

 

Filsystemet som brukes til brenningen er UDF.

Endret av Jamm
Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva som er feil. Jeg har ikke erfaring fra å brenne blu-ray, men opplevd problemer nok med å spille av kjøpe blu-ray (BD) på PC.

 

Det er mulig disken din er defekt. Dette har jeg opplevet med DVD brenning hvor jeg får beskjed om at disken er tom.

 

Det er også mulig at Samsung spilleren trenger en Front meny som den laster først, hvis du ikke har det. (gjelder egentlig for PC avspilling også der front menyen alltid laster først)

 

Har du prøvet å rippe en kjøpe BD film og prøvet å brenne den til en BD plate for å se om den spiller?

 

Regner med at du har sett denne instruksjonen for Imgburn og denne for Leawo (koster penger men instruksjonen kan være nyttig).

 

BD er et utrolig sært format hvor det er ganske tilfeldig om ting fungerer eller ikke. Brukte seks timer på å få en kjøpe BD 3D film til å spille på PC en gang. Neste dag tok det meg tre timer for å få neste film til å spille. Hva som var forskjellen på at den spilte eller ikke spilte aner jeg ikke. Men virket som den hadde problemer med å komme videre fra front menyen.

 

Det enste du kan gjøre er å prøve igjen og igjen. Kanskje ta med disken til noen som har et annet merke BD spiller.

Gå på Imgburn forumet og be om hjelp osv.

Lenke til kommentar

Fant ut av problemet. Det var Samsung spilleren som var problemet, den er ikke i stand til å spille noen som helst Blu-Ray plate. Innstallerte en sofware Blu-Ray spiller på PCen og fikk prøvd resultatet av brenningen, platen fungerer som den skal.

 

Det er andre gang på 2 år at Samsung spilleren legger av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...