Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

bilstereo som støtter flac?


Anbefalte innlegg

jeg er på jakt etter en 1-DIN spiller som støtter flac...

 

kriteriene er at den har minst 1 preout(fullrange)

 

jeg har sett at jvc har noen 2-DIN spillere som koster bortimot 10000,- og det er ikke aktuelt.

 

så lurte på om noen her har peiling på om det finnes noen andre alternativer? (vil helst slippe spillere som har touch skjermer..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er få 1Din som spiller Flac. Men jeg må også si at en enklere og ikke minst bedre måte hadde vært å konvertere de Flac filene og kjøpt en annen spiller enn både JVC og Kenwood. Er mange spillere som spiller mye penere enn disse. Valget mitt hadde vært Pioneer eller Alpine uansett... men det er meg. Finnes jo også løsninger for å spille Flac med både Iphone og android via BT eller aux innganger om man absolutt må mener jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ha spiller som støtter flac?? Det har jo ingen ting for seg i en bil med mindre du er ihuga hi-fi fantast og har brukt mangfoldige tusener på høyttalere, forsterkere, støydemping osv osv...

Noen legger sånt arbeid i bilene sine.

 

Andre har allerede en musikksamling encodet i flac som de ikke vil rekode bare for å bruke i bilen.

Lenke til kommentar

Blir jo en litt vrien problemstilling - årsaken til å bruke flac fremfor mp3 er jo gjerne at man skal sikre seg å ha musikken sin med best mulig kvalitet.

 

For egen del klarer jeg ikke å skille 320kbps mp3 fra original cd selv i ganske dyre headset bestandig. Lite nok til at jeg har hele musikksamlingen i 320kbps mp3. Er jeg på jakt etter god lyd velger jeg heller å finne utgaver at utvalgte album som er kjent for god mastering - eller sacd/dvd-a utgaver.

 

Problemet blir jo at valget han tok for best mulig lyd - fører til at han ikke kan velge den beste spilleren for hans bruk - lydmessig. Forskjellen på lydkvalitet mellom spillere (som tross alt er klart hørbar, selv i en bil) er i en helt annen klasse enn mellom god mp3 og flac.

 

Mitt råd blir derfor å enten: hvis lydkvalitet ikke betyr noe i bilen, kjøp hvilke som helst spiller og still den inn på favorittradiokanalen. Eller omformater filene til mp3 og velg fritt blant spillere og få noe som låter bra!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

takk for svar!

 

tanken er: selv om det er mye støy i bilen, så vil jo man oppnå et fortsatt bedre sluttresultat med flac enn med mp3-filer(tenker jeg). men hovedgrunnen er at godt over halvparten av musikk biblioteket mitt er flac filer og jeg vil helst slippe konvertingen.

 

men siden det er rimelig skralt med flac-spillere på markedet, så spørs det om det ikke blir en spiller som støtter mp3 med en 24-bit d/a konverter.. noen som har noen innspill å komme med her?

Lenke til kommentar

Syns det er rart det er så lite spillere som støtter flac, hvor mye arbeid er det egentlig å implementere støtte for dette?

 

Har selv en hefig dyr heldigital 2din spiller til en god del tusenlapper, spiller ikke flac, spiller ikke wav, kan ikke spille video fra noe annet en ipod, med usb tilkobling støtter den ikke mer en tja, 100 mapper, og støtter ingen undermapper i det heletatt.

 

Skjønner ikke hva utviklerne tenker med, ser jo ut som jeg får mer om jeg kjøper en av androide spillerne på deal extreme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...