Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

kan lærere bytte klasse uten samtykke av foreldre


Anbefalte innlegg

Hei jeg har byttet klasse en gang fordi jeg syns det var mye folk der som jeg ikk kunne være med, når jeg byttet klasse så trives jeg der jeg er nå men så skjedde det noe på skolen og læreren skal sørge for at jeg skal bytte tilbake til klassen min på frekk tone, kan skolen bytte klasse uten foreldres samtykke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skolen bestemmer sånt, ikke foreldrene dine. Så ja. Men det burde vært et brev eller noe sånt om det.

 

Men jeg sliter med å forstå det du beskriver.. Gjorde dette 'noe' som skjedde på skolen at du selv ønsker å bytte tilbake? Eller er det læreren din som krever deg ut av hans/hennes klasse? Hvem har den frekke tonen?

Litt avhengig av hvordan forholdene er, så kan du jo selfølgelig bestride tilbakebyttet til rektor.

Endret av Samara
Lenke til kommentar

Skolen bestemmer sånt, ikke foreldrene dine. Så ja. Men det burde vært et brev eller noe sånt om det.

 

Men jeg sliter med å forstå det du beskriver.. Gjorde dette 'noe' som skjedde på skolen at du selv ønsker å bytte tilbake? Eller er det læreren din som krever deg ut av hans/hennes klasse? Hvem har den frekke tonen?

Litt avhengig av hvordan forholdene er, så kan du jo selfølgelig bestride tilbakebyttet til rektor.

Det var noe greier om at vi var høylytte og brukt små banneord som drit når 7 klasse kom på besøk. læreren var forbanna på meg og kompis, men dette skjedde ikke i vanlig klasserom engang vi var blanda med forskjellige klasser, og da pelier jeg å bråke i blant som alle andre men i klassen er jeg stille som regel..

læreren var drit forbanna siden jeg og kompis gjorde samma greiene (høylytte og bannet) så fikk kompis lov til å gå tilbake til undervisningen med 7 klasse besøket og jeg måtte sitte igjen i basen til skolen var over, når jeg satt der spurte jeg hvorfor jeg måtte sitte igjen og ikke kompis hu begynte å kjefte på meg om at det ikke hadde jeg noe med... så gikk hu og jeg lette etter henne fordi jeg måtte forklare meg fordi hu hadde misforstått. når jeg kom tilbake vi jeg ikke lov å forklare meg mens vennen min fikk lov og hu ba meg rett og slett dra hjem kjeftende foran andre..

og at hu skulle sørge for at jeg byttet klasserom, selvom det skjedde ikke på skolen..

jeg følte meg krenket av læreren foran offentlighet

Endret av Lars26
Lenke til kommentar

Jeg var ironisk. Oppfør deg neste gang, så slipper du å bytte klasse.

 

Faen du er negativ i alle situasjoner bare kom med noe bedre for i virkeligheten er du like sippete som alle andre oss og hvis noen hadde sakt noe sånt til deg helet iden blir du sur.. så hold kjeft det er ikke tråd om meninger men mer om tips og mine rettigheter

 

Jeg føler meg krenket og urettferdig behandlet av lærer og kunne ikke brydd mindre om din mening

Endret av Lars26
Lenke til kommentar

Faen du er negativ i alle situasjoner bare kom med noe bedre for i virkeligheten er du like sippete som alle andre oss og hvis noen hadde sakt noe sånt til deg helet iden blir du sur..

 

Sagt at jeg må være stille og ikke banne i timene? Jeg har også gått på ungdomsskolen en gang og jeg ble irettesatt jeg også, men jeg visste når jeg skulle gi meg.

 

så hold kjeft det er ikke tråd om meninger men mer om tips og mine rettigheter

 

Jeg føler meg krenket og urettferdig behandlet av lærer og kunne ikke brydd mindre om din mening

 

Rettighetene dine er, som andre har sagt, ikke tilstedeværende. Tipset mitt er at du godtar straffen din og lærer til senere situasjoner. Hvis du kontakter skoleledelsen og hevder at du er offentlig krenket av læreren, så vil du antakelig ikke bli tatt seriøst.

Lenke til kommentar

jeg og kompis ble dømt for samme ting.. han gi tilbake til timen etter at han ble plukket ut derfra og pratet med og han gikk inn i timen igjen fordi han hadde lov, jeg måtte sitte igjen i basen helt til skolen var over.. også fikk jeg ikke lov å forklare meg mens andre kompis fikk lov

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...