Gå til innhold

Her er verdens første 3D-printede våpen


Anbefalte innlegg

Dette er en ikke-sak, dekningen av denne saken er bare helt feilvinklet.

 

- Disse 3D-printede våpnene er ganske ubrukelige.

- Folk kan skaffe eller lage langt bedre våpen for en langt lavere pris.

- Avanserte 3D-printere er ikke noe folk har.

- Dette vil ikke utgjøre noen sikkerhetsrisiko for folk flest. Den største risikoen er trolig at våpen skal gå i oppløsning og skade den som avfyrer det.

 

Dessverre er dette noe som media kommer til å fortsette med å misbruke for en eller annen agenda, trolig vil det bli krav om ennå flere absurde våpenlover, spesielt i USA. Ikke misforstå meg, det bør absolutt gjøres tiltak for å hindre våpen i hender på farlige folk, men de lovforslagene som har kommet i USA den senere tiden har ikke gjort noe som helst for å forbedre situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo absolutt ikke bra i USA. Så mange amerikanere som er ustabil som er vist ganske mange ganger nå.

Det er billigere, raskere og enklere for en psykopat å kjøpe et våpen illegalt (og i mange tilfeller legalt) enn det er å kjøpe en printer og laste ned pistolen. Dessuten er sluttproduktet du får på gata betydelig bedre enn en lekepistol som skyter ekte kuler.

 

Kan hende de har endret på det nå i år, men du kan også kjøpe våpen på messer. Da slipper du til og med bakgrunnsjekk. Eneste kravet selger blir stilt fra myndighetene er at de ikke selger våpenet om de misstenker at kjøper ikke ville bestått en bakgrunnsjekk. Noe ATF har funnet ut at over halvparten av selgere på messer de har kontrollert ikke bryr seg om.

 

Så jeg bekymrer meg ikke for amerikanernes del. De har en del andre problemer i våpenkontrollen deres som burde gjøres noe med før man kan kalle en 3D-printet plastpistol en alvorlig trussel, eller et problem for den saksskyld.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...