Gå til innhold

Bitcoin til NOK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du har missforstått, jeg vil veksle Bitcoins som jeg har, over til norske kroner som jeg kan bruke på butikken ;)

Du kan jo veksle dem til dollar, som kommer opp som norske kroner på bankkontoen din. Det er jo eksempelvis ingen som sitter og veksler pengene fra NOK til USD når du handler på en nettbutikk i USA...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Noen som vet hvordan jeg kan veksle Bitcoin til Norske Kroner?

 

Jeg tror man kan registrere seg på en nettside hvor du kan selge dem for dollar, og så sende videre til norsk nettbank. Men jeg er usikker på hvilken side som er best.

 

Sikkert klokt å selge nå, for norske myndigheter jobber med å skattlegge bitcoins med 28%. 

 

http://e24.no/digital/norske-myndigheter-vil-skattlegge-bitcoins/21526987

 

Anonymous poster hash: fa278...e90

Lenke til kommentar

 

Sikkert klokt å selge nå, for norske myndigheter jobber med å skattlegge bitcoins med 28%.

 

http://e24.no/digital/norske-myndigheter-vil-skattlegge-bitcoins/21526987

 

Anonymous poster hash: fa278...e90

Har du fått med deg at både tråden og linken din er snart fire år gamle?

 

 

Åja, beklager. Jeg søkte bare på temaet, så ikke at den var gammel. Hva er status nå? Er det for sent å realisere skattefritt? 

 

Anonymous poster hash: fa278...e90

Lenke til kommentar

Du må nok betale skatt på gevinsten ja, skattesatsen er 24 % i 2017 (og skal etter planen bli 23 % i 2018).

 

Det er nice. Kanskje best å vente til da med å selge. Men det avhenger kanskje av at det ikke blir regjeringsskifte? Vinner Ap så kan de jo finne på å øke den til 41% eller hva det var snakk om. Eller må slike endringer varsles i god tid?

 

Hva med 2019? Enda lavere? 

 

Anonymous poster hash: fa278...e90

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet hvordan jeg kan veksle Bitcoin til Norske Kroner?

 

Du kan bruke Coinbase :)

 

 

Er det den beste for nordmenn?

 

Anonymous poster hash: fa278...e90

 

 

Jeg vet ikke om det er den beste for nordmenn, men den funker ihvertfall :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som vet hvordan jeg kan veksle Bitcoin til Norske Kroner?

 

Hei.

Å veksle Bitcoin til NOK kan gjøres på mange måter både direkte og indirekte. 

 

Ettersom Bitcoin er skattepliktig i Norge starter jeg med sider som staten lett kan få tilgang til om du skulle ønske.

 

1. Coinbase 

 

Hos Coinbase kan du selge bitcoin og motta NOK på din konto innen noe få dager. Skandiabanken jobber nå med integrering av Coinbase gjennom Skandiabanken.

 

2. Localbitcoins

 

Her kan du enkelt selge dine Bitcoin ved å enten bruke tjenesten deres eller som jeg best liker å gjøre det er å kontakte noen av de som selger en del på siden om de ønsker å gjøre et oppkjøp.

 

3. Coinsbank

 

En av mine favoritt sider, enkel omgjøring av Bitcoin som blir sendt til din konto innen noen dager.

 

 

Det finnes også andre måter å veksle din bitcoin mot valuta.

 

BTC ==> USD ==> NOK

 

 

Det finnes også mange "skattefrie" metoder som er lovlige som vi har undersøkt, ettersom litt av Bitcoin sin langsiktige drøm er et samfunn der vi kan bruke rein peer-to-peer system. Men det kommer jeg tilbake til en annen gang.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...