Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Min gamle Nokia Lumia 800 vart knust for en stund tilbake, å har siden det brukt en gammel Sony Ericsson. Tenkte det var på tide med ny telefon, med Android siden jeg er ganske lei Windows Phone. Det ligger da mellom HTC One og Nexus 4.

 

Har litt vansklig for å bestemme meg siden prisforskjellen er ganske stor. Kjøper jeg Nexus 4 får jeg råd til hodetelefoner i tillegg. Kjøper jeg HTC One får jeg ikke det.

 

Selv liker jeg HTC One best, men med tanke på at jeg får kjøpt hodetelefoner i tillegg visst jeg kjøper Nexus 4 gjør det vansklig å bestemme seg.

 

Så spørsmålet mitt blir da:

Er HTC One verdt mer enn Nexus 4 og hodetelefoner til sammen? :)

 

(noen som vet om Nokia Purity Pro fungerer bra med Nexus 4?)

 

Det jeg ser etter i en telefon:

Bra batteri

Musikkavspilling

Lagringsplass

God å surfe med

Endret av Tordenkjell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt seriøst, hvis det bare er et sett hodetelefoner som gjør at du vurderer andre alternativer enn HTC One, så synes jeg valget sier seg selv. Kjøp HTC One, og så får heller de supre hodetelefonene vente litt - dessuten følger det med hodetelefoner til HTC One som leverer langt over gjennomsnittet frem til du får råd til de du har sett deg ut :)

Lenke til kommentar

Nexus 4 har vel kun 16 GB minne og ingen rom for utvidelse. Med tanke på lagringsplass er det snaut.

 

Valgte selv HTC One. Min erfaring etter en ukes aktiv bruk er at den er helt rå.

(32 GB er tilstrekkelig for min del).

 

Anbefaler deg å besøke butikker som har begge og vurder de opp mot hverandre.

Lenke til kommentar

Nexus 4 vil jeg påstå er det klare valget. Du får mye mer for pengene og det faktum at Nexus 4 kjører "ren Android" og er sikret de nyeste oppdateringene til Android er noe som burde veie svært tungt.

 

Med HTC One vil du få bedre kamera, mer internminne og litt høyere ytelse (på papiret), som uansett blir kastet bort på HTC Sense, et grensesnitt som ligger oppå stock Android og som ikke akkurat er kjent for å være verken stabilt eller gjerrig på RAM og CPU.

 

Med Nexus 4 får du bedre batterilevetid, fantastisk brukeropplevelse og svært god byggekvalitet i tillegg til stock Android, noe som gjør at skulle du ønske å legge inn custom ROM har du full mulighet til det uten problemer. HTC One kan se langt etter samme støtte fra tredjeparts ROM-utviklere, da HTC har pakket så mye propritær driverkode inn i telefonen som mulig.

 

Hvis du vil ha den ultimate Android-telefonen som gir deg full kontroll og sikrer deg de nyeste versjonene av Android anbefaler jeg Nexus 4, hvis du kan leve med 16GB internminne og litt svakere kamera.

 

Hvis du vil ha bedre kamera, mer internminne er HTC One en svært godt valg hvis du kan leve med et mer restriktivt og tungt OS og mangel på fremtidige oppdateringer til Android.

 

My two cents..

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvis batteritid også er en ting du setter pris på anbefaler jeg Nexus 4. Har selv brukt begge telefonene, og batteritiden på One er latterlig dårlig.

 

Jeg har ingen problemer å nå over 30 timer på min HTC One.

andre klarer 2 dager.

 

status til nå i dag 16 timer 53% igjen.

da har jeg ringt flere ganger, ca 30 min.

Om jeg ikke lader den om natten bruker den knapt 10% batteri.

 

Har sendt epost exchange og gmail, wordfeud, facebook, facebook meldinger, kik,

 

Bruker strøm sparing med kun lavere cpu og skjermlys.

merker ingenting på ytelsen.

 

Jeg må bruke den veldig mye for å bruke opp strømmen.

 

Gå for HTC One om du vil ha en god mobil med god lyd.

Høytalerene er i egen klasse.

Samme med mikrofonen.

 

Kan gå langt vekk med høytalende funksjon å prate i vei.

Perfekt konferanse telefon med klar og god lyd i begge ender.

stabil og rask som fy.

 

Opptak under konserter er ingen problem.

du kan faktisk ringe inne på diskotek å høre samtidig bli hørt.

 

Kamera linsen har også vidvinkel fremme og bak som gjør at du ser mer på bildet.

Front kamera tar også gode bilder.

 

Redigert :

 

 

ser også flere nevner at sense er tungt og krever mye.

det merker jeg ingenting til.

 

Har hatt HTC Hero,Nexus One, HTC Desire HD, HTC One X,

Også nå HTC One. Den er flere mil forann alt annet jeg har hatt.

 

Den har dobbel ytelse i forhold til HTC One X.

Og i mange tilfeller 30-50% mer ytelse enn Nexus 4.også.

 

Benchmark test

 

den har dog høyere oppløsning som gjør resultatet enda mer imponerende.

Alt går raskt og mykt som fy.

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Nexus 4 er billigere og garanterer deg offisielle oppdateringer raskere. HTC One har vesentlig bedre batterilevetid og dobbelt så mye lagringsplass. (og LTE, bedre skjerm, bedre byggekvalitet, bedre høyttalere, bedre ytelse)

 

Med amerikanske priser ville jeg definitivt anbefalt nexus 4, her koster den bare litt over halvparten av HTC sin. Med norske priser er jeg mer usikker. Etter min mening er det uansett de to beste alternativene der ute.(S4 er også en sterk kandidat med veldig god batterilevetid )

 

 

Gå for HTC One om du vil ha en god mobil med god lyd.

Høytalerene er i egen klasse.

Samme med mikrofonen.

 

Den har dobbel ytelse i forhold til HTC One X.

Og i mange tilfeller 30-50% mer ytelse enn Nexus 4.også.

 

den har dog høyere oppløsning som gjør resultatet enda mer imponerende.

Alt går raskt og mykt som fy.

 

Jeg er enig med nesten alt du skrev, men har et par kommentarer til dette.

 

Mikrofonen er knallbra nå i HTC One, men HTC har måttet gå tilbake til en dårligere mikrofonen i One fordi Nokia hadde enerett på de gode mikrofonene. Jeg vet ikke om de fortsatt selger modeller med de opprinnelige mikrofonene, og hvor mye dårligere de nye er.

 

Dobbelt så god ytelse som One x er ikke noe du vil få på alle områder, men det stemmer for grafikk og enkelte lavnivå CPU tester. 30-50% bedre ytelse enn nexus 4 er også litt optimistisk. Quallcomms egne anslag da de lanserte snapdragon 600 var 25-30% på CPU siden og gpu ytelsen har stort sett ikke skilt seg med mer enn 10%, selv når begge kjører samme oppløsning.

 

http://www.anandtech.com/show/6747/htc-one-review/13

 

At sense skal snakke ned telefonen noe særlig tror jeg ikke blir noe stort problem. Etter hva jeg har hørt er touchwiz betydelig værre på s4.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Touchwiz < Sense <<<<<<< Stock..

 

Skal du gå får HTC One så ville jeg absolutt enten prøvd å få tak i utgaven med stock android som kommer i slutten av Juni (til USA), eller så ville jeg tenkt meg nøye om over hvorvidt trege oppdatering og et tungt og ustabilt Sense er noe du ønsker..

 

Nexus 4 all the way for min del

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...