Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

det har seg sånn at jeg er på utkikk etter en bil, jeg tar snart lappen og skal ha meg en førstegangs bil. Jeg har blitt anbefalt blandt annet Mercedes Benz c180 som en bra førstegangsbil.

Bilen skal være sedan og ha manuell gir.

 

Prisklassen jeg tenker på er alt under 50k sånn ca.

er det noen som har noen tips angående disse bilene? generelt, hva som helst?

 

takker for tips.

Endret av B17a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke nødvendigvis latt meg stoppe av kilometerstanden. Om en bil har hatt veldig mange eiere, og ikke fulgt regelmessig service, kan selv en bil med 100000km være ubrukelig. Jeg tror den er verdt en titt. Hvis bakhjulstrekk og maks 50 000 er absolutt, er jo bmw et alternativ.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en 96 modell C180 med manuell gir i to år. Fin bil, god å kjøre og motorene går langt. Den manuelle girkassa er helt grei, men ikke den beste jeg har kjørt. Har du råd til en C200 ville jeg kanskje gått for den ettersom 180 motoren er alt annet enn sprek.

 

Du bør se etter rust i nedre del av dører, bak lister (sjekk særlig bak dørpakningene), hjulbuer og rundt bagasjeromslåsen. Motorene har også en tendens til å svette litt rundt toppakningen.

 

Typiske feil er som vanlig luftmassemåler, foringer osv. Men de er generelt greie å skru på og det finnes Haynes bok. Vær også oppmerksom på at elektriske vinduer og aircondition ikke var standard (i hvertfall ikke på tidligere modeller) A/C er jo himmelsk om sommeren og den tørre lufta gjør at dugg forsvinner lettere. Dog er det jo mer som kan ryke. Lykke til, det er en fin førstegangsbil. Kona har en 98 modell med autolat. :)

Endret av CFM
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Var å så på en mercedes i dag, så veldig fin ut, bortsett fra litt rust på nedre del av dørene, hvor viktig er det at en mercdedes ikke har noe særlig rust på de delene? et annet problem med bilen var også at når vi prøve kjørte så virka det som bilen dumpa nedi på hver eneste fartsdump, har det noe med slitte støtdempere?

 

Var å så på en mercedes i dag, så veldig fin ut, bortsett fra litt rust på nedre del av dørene, hvor viktig er det at en mercdedes ikke har noe særlig rust på de delene? et annet problem med bilen var også at når vi prøve kjørte så virka det som bilen dumpa nedi på hver eneste fartsdump, har det noe med slitte støtdempere?

Lenke til kommentar

Har en w202 c180 sedan, Deler kan være dyre om du handler på feil plass, styling er svindyr som regel. Ellers holder bilene seg i teknisk god stand lenge, (evighetsmaskiner). Største problemet med W202 er rust. Så lenge de er rust fri å fri for ulyder (lyd i dempere, foringer og evt bremser).

 

Er til å anbefale så lenge overnevnte stemmer ( trenger ikke å være helt rustfritt, bare ikke kanaler og slikt er opprustet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...