Andrey2k Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Hei. Vurderer og gå til innkjøp en Peugeot 4008 og lurte på om det var noen med erfaringer fra denne bilen? Vet den er relativt ny på markedet , men folk har vel rukket å gjort seg opp en mening ? Håper på svar
Snylter Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Det er grunn til å tro at Peugeot 4008 og Citroen C4 Air-Cross blir vesentlig vanskeligere å selge brukt enn søstra fra Japan. (Mitsubishi ASX) Jeg husker Hegnar ga ganske heftig kritikk for lyden av blinklyset på 4008. 1,6-litern på 115hk er så svak at det ikke skulle vært lov å levere den i en bil større enn de aller minste.. Problemet er at 150hkern koster så mye mer, og at det er solgt svært få av de.
Andrey2k Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Skrevet 3. mai 2013 Har også hørt at den skal bli vanskeligere og selge, så det er jeg klar over Har prøvekjørt bilen og kan ikke huske og reagert på blinklys lyden At motoren1,6l er noe svak er sant, men er ikke ute etter en bil som skal fly avgårde på vegen, da den tiden er over for min del. Er på utkikk etter en driftsikker bil som kan ta meg og min familie på korte og litt lengre turer , hvor bilen ikke er så dyr i drift og comforten er god. Lurte derfor på om det var noen som hadde hatt denne bilen en stund , som hadde noen formeninger om bilen så langt Er også interisert i alle andre folks meninger om bilen
untouch4ble Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 (endret) 115 hestern til ASX er ikke akkurat noe bedre. Setene er ikke noe å skryte av heller, og de Franske søsknene tar seg bedre ut syns jeg. Men nå har jeg ikke prøvd 4008 så vanskelig å sammenligne direkte. Edit: 116 hk... Endret 3. mai 2013 av untouch4ble
Andrey2k Skrevet 3. mai 2013 Forfatter Skrevet 3. mai 2013 4008 er en av de få peugeot'ene sammen med 508 som jeg syns ser bra ut. Det lille jeg har prøvd den så sitter jeg igjen med en bra opplevelse. Eneste minuset var noe støy fra motor over 80km/h men dette var ikke merkbart før lyd anlegget var skrudd ned
Snylter Skrevet 3. mai 2013 Skrevet 3. mai 2013 Fly avgårde gjør den definitivt ikke, dette er en bil som man merker stor forskjell på tom og full bil.. Det er et klart signal om at bilen er undermotorisert. 115hk i en slik bil er for dødt, særlig når den har 4x4 i tillegg (dette trekker også noe ytelse..) Som sagt er verditapet verdt å ta med i betraktningen om man forventer å ha bilen noen år. Lettsolgt betyr gjerne lavt verditap Tungsolgt betyr gjerne høyt verditap 4008 er definitivt tungsolgt.. Det bør være bra prutningsmonn på disse.
Andrey2k Skrevet 4. mai 2013 Forfatter Skrevet 4. mai 2013 Snylter har du prøvekjørt bilen ? Verditapet er vel som med resten av peugeot så det er et kjent problem. 4x4 er ikkje inkoblet når du ikke trenger det så er vel ikke det store problemet
Snylter Skrevet 4. mai 2013 Skrevet 4. mai 2013 (endret) Jeg har prøvekjørt en 4008 ja, det er vel nærmere to år siden tenker jeg. Nei, det var det ikke nei.. Jeg prøvekjørte den tidlig på sommeren 2012 ser jeg. Jeg liker ikke bilen, men så liker jeg ikke SUVer og Crossover-greier i det hele tatt heller.. Gir meg rett og slett veldig lite å kjøre rundt i sånne høyreiste "biler". Nå er det vel en bil som fortsatt har et drivverk som skal følge med.. Så redusert ytelse og økt forbruk vil du fortsatt oppleve.. Med mindre de har frihjulsnav som funker sammen et sånt 4x4-system (Det har de neppe) Jeg har også kjørt ASXen, og forskjellen på de er liten. Min anbefaling er ASX dersom du skal ha en av de, rett og slett fordi verditapet blir vesentlig penere. Endret 4. mai 2013 av Snylter
Kalkveien1 Skrevet 9. november 2014 Skrevet 9. november 2014 (endret) Hei. Vurderer og gå til innkjøp en Peugeot 4008 og lurte på om det var noen med erfaringer fra denne bilen? Vet den er relativt ny på markedet , men folk har vel rukket å gjort seg opp en mening ? Håper på svar Vi kjøpte vår 4008 1.6HDI rett før jul i 2013. Vi er kjempefornøyd og merker ingen problemer med "svak" motor selv med 4x4 innkoblet. Kjører ofte smekk full bil og henger opp og ned til hytta uten noen problemer med å følge trafikk og kjøre forbi (alt er jo hva man er vant til, kjører du ML55 i dag, så blir du sikkert skuffet ). Har kjørt biltralle 2 ganger og slet litt i de lengste bakkene (men holdt fortsatt lovelig kmh grense). Ikke bry deg om motorpressen, de er veldig partiske (bare sammenlign testene av ASX og 4008, samme bil, men blir fortalt ulike historier). Skulle vi sette fingeren på noe, så er det setebeltelåsene bak sitter litt langt ned i sete for beltestoler, men vi løste det med forlengere. Vi mener Peugeot har det beste utvendig designet av de tre søstrene. Verditapet er litt tidlig å si noe om, men Peugeot er ikke værre enn andre (vi har hatt mange merker opp igjennom tia, Peugeot er de vi har solgt med minst tap totalt sett). Vi kjenner flere som gikk for ASX, men er misfornøyd med service/kundebehandlingen hos merkeverksted. Vi er storfornøyd med BOS Endret 9. november 2014 av Kalkveien1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå