huf Skrevet 21. september 2003 Skrevet 21. september 2003 Trenger litt hjelp til å endre tilgangen til hd'ene mine..fant plutselig ut en dag at jeg ikke hadde skrive tilgang på noen av diskene mine med brukeren min. Vil lage det til slik at den brukeren har tilgang til lese/skrive til alle diskene mine. Noen som kan hjelpe meg med dette? Hvilken fil er det jeg skal endre på?
petterg Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Er disken mountet read-only? sjekk /etc/fstab -pg
huf Skrevet 22. september 2003 Forfatter Skrevet 22. september 2003 Hvordan ser jeg om den er mountet read-only da?
xeon Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 ettersom du ikke sier noe om hvilket filsystem du bruker så står det hvordan du gjør det i man mount..
huf Skrevet 23. september 2003 Forfatter Skrevet 23. september 2003 Obs, glemte å nemne det ja, bruker ntfs. Og ja, det er støttet, fordi jeg har en annen disk som jeg fant ut at jeg har permission til, og den er ntfs og funker fint.
huf Skrevet 23. september 2003 Forfatter Skrevet 23. september 2003 Hvilken umask skal det være på en fat32 disk da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå