Gå til innhold

Beef Jerky - Turmat


Anbefalte innlegg

Har i det siste blitt totalt avhengig av å ha med meg beef jerky (Tørket kjøtt) som tursnacks, enten det er på fisketur eller jakt. Her i Norge er det svindyrt, så derfor har jeg rettet blikket og sulten mot internett. Jeg har lenge bestilt fra siden "buybeefjerkyonline.com", men nå er siden stengt "for rebranding". Har nå vært noen uker uten denne herlige turmaten, og henvender meg derfor hit.

 

Jeg er altså på jakt etter et nytt sted å bestille beef jerky. Vet det finnes en del på ebay, men er det noen her som har erfaring med noen av disse selgerne og evt. kan anbefale meg en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lagde selv, Brukte skjæremaskin for og få tynne skiver av kjøtt. Bruk okse/storfe ( jeg brukte elg )

 

Marinerte de tynnne kjøttstykkene og la det i ovnen på 50 grader over natten ++ med ovnen såvidt åpen.

 

Absolutt nydelig ! Bare pass på og få kjøttskivnene tynne nok til at de tørker og pass på at alle er like tynne så de tørker likt , det er altså om du vil prøve selv, Lagde selv ca 1 kilo jerky og jeg spiste ikke annet før det var tomt :p

Lenke til kommentar

Har vurdert dette selv, men da tenker jeg heller at det blir noe eksklusivt jeg kun skal kose meg med. Spiser beef jerky i ganske stor kvanta til vanlig og tror det vil ta litt mye tid til å lage selv hele tiden. Men takk for tipset, skal absolutt prøves en gang! :)

Lenke til kommentar

Har vurdert dette selv, men da tenker jeg heller at det blir noe eksklusivt jeg kun skal kose meg med. Spiser beef jerky i ganske stor kvanta til vanlig og tror det vil ta litt mye tid til å lage selv hele tiden. Men takk for tipset, skal absolutt prøves en gang! :)

 

Jeg sitter og ser på denne siden , http://www.beefjerkysnack.co.uk usikker på om dette er dyrt eller ikke siden jeg vet ikke helt hva som er en god pris på beef jerky men jeg sendte en mail og spurte om hvor mye jeg kunne få for 1.000 kroner inkludert frakt i 50g bags.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg sitter og ser på denne siden , http://www.beefjerkysnack.co.uk usikker på om dette er dyrt eller ikke.

I norske matvarebutikker koster Jack Link's Beef Jerky rett over 1000,- pr. kg.

 

Husk at om dere lager Beef Jerky selv så går det mellom 3.5-4kg rått kjøtt til produksjon av tørket, så ikke hopp i taket av høye priser. - Kjøper du 4kg kjøtt til 250,-/kg blir det like dyrt som om du skulle kjøpt Jack Links.

 

På en annen side vil nok hjemmelaget "fersk" Jerky være mye bedre enn de som har vært på butikkhyllene i lange tider.

 

Selv bestillte jeg ~350 gram Jack Links fra ebay for 230 NOK med fri frakt. Heldig som jeg var så gikk ikke dette gjennom tollen, så ble ingen ekstra avgifter for meg. Pakken var riktignok merket som "Strawberry Licorice Twists" merket som gave, og med verdi av $11.50.

Lenke til kommentar

I norske matvarebutikker koster Jack Link's Beef Jerky rett over 1000,- pr. kg.

 

Husk at om dere lager Beef Jerky selv så går det mellom 3.5-4kg rått kjøtt til produksjon av tørket, så ikke hopp i taket av høye priser. - Kjøper du 4kg kjøtt til 250,-/kg blir det like dyrt som om du skulle kjøpt Jack Links.

 

På en annen side vil nok hjemmelaget "fersk" Jerky være mye bedre enn de som har vært på butikkhyllene i lange tider.

 

Selv bestillte jeg ~350 gram Jack Links fra ebay for 230 NOK med fri frakt. Heldig som jeg var så gikk ikke dette gjennom tollen, så ble ingen ekstra avgifter for meg. Pakken var riktignok merket som "Strawberry Licorice Twists" merket som gave, og med verdi av $11.50.

 

For meg er det utrolig billig og lage det selv men det blir ikke helt det samme selvom det jeg også lager selv er utrolig godt, Vi har ca 100 kg med elgkjøtt i frysen + masse fra ku,kalv,sau osv siden vi får veldig mye veldig billig via kontakter far i huset har. Skal prøve og lage for ca 1 kilo elgkjøtt nå til uka da jeg får låne maskin til og få jevt tynne biter,

Lenke til kommentar

I norske matvarebutikker koster Jack Link's Beef Jerky rett over 1000,- pr. kg.

 

Husk at om dere lager Beef Jerky selv så går det mellom 3.5-4kg rått kjøtt til produksjon av tørket, så ikke hopp i taket av høye priser. - Kjøper du 4kg kjøtt til 250,-/kg blir det like dyrt som om du skulle kjøpt Jack Links.

 

På en annen side vil nok hjemmelaget "fersk" Jerky være mye bedre enn de som har vært på butikkhyllene i lange tider.

 

Selv bestillte jeg ~350 gram Jack Links fra ebay for 230 NOK med fri frakt. Heldig som jeg var så gikk ikke dette gjennom tollen, så ble ingen ekstra avgifter for meg. Pakken var riktignok merket som "Strawberry Licorice Twists" merket som gave, og med verdi av $11.50.

Er det ikke ulovlig å importere kjøttprodukter fra land utenfor EU eller EØS-avtalen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...