Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP server i Xp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har planer om å sette opp en lett ftp server. Det skal bae være en vanlig filserver som jeg bruker ftp for å laste opp eller ned fra. har hørt at det er ganske greit å få til men jeg har ikke fått det til. Noen som kan hjelpe meg ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er bare jeg for det meste som skal bruke den da og den skal for det meste bare brukes over nettverk. Hvor finner jeg den funksjonen i XP

Skrevet

guildFTP er en bedre løsning enn IIS. Den innebygde er det mest kranglevorne programmet jeg noensinne har møtt :-? - skulle riktignok sette opp en server med minst 10 forskjellige brukere osv, med forsjellige hjemmemapper osv (omtrent sånn som en "hjemmesideleverandør") - skoleprosjekt lære klassen å lage websider i FrontPage. Fant en eller annen lett web-server og :).

brukte ca en halv kveld (den senere halvparten) på å lære meg guildFTP (jeg kunne null server/Linux(Unix) da). Den er flott både til lett bruk og til tyngre (kansje ikke egnet til TUNGT bruk da - har tross alt et iboende sikkerhetshull/prestasjonshemmer: Windows.

Men jeg skulle gjerne sett den GUI'n for FTP på Linux - noen som vet om noe?

Kan si at den prøvde vel på flere måter å likne mest mulig på et UNIX-system med sin måte å legge opp ting på. Men nå er jo FTP opprinnelig en FTP tjeneste da.

Men det er alt i alt et av de bedre programmene jeg har sett for Windows.

Skrevet
det er bare jeg for det meste som skal bruke den da og den skal for det meste bare brukes over nettverk. Hvor finner jeg den funksjonen i XP

"Add/remove programs" -> Windows Components -> Internet Information Server (IIS)

Du må ha Windows CD-en klar fordi filene ligger der.

Skrevet

Ska du ha ein ftp server i XP så ville eg brukt ein fine og liden APP så

hette: Bulletproof FTP server

denne finne du overalt.. og det fins diverse REG filer så jør at du sleppe å betala for an.. :wink:

Det har alle options så alle fleste programmer har.. å så e det ganske avansert/enkelt.... så det e ein gode mix...

:woot:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...