Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tromsø eller Molde?


Anbefalte innlegg

Bor i Ålesund no men er lei.Dama mi vil at eg skal flytte til Molde, men fryktar at det er like trasig å bo der som her.. Veldig vanskelig å få vennar i Ålesund og fryktar at det blir det same i Molde.

 

Har en kompis som bor i Trømsø som syns det er ein betre plass og at det er lettare å bli kjent med nye folk der oppe.

 

Så eg lure på kva folk her inne meinar. Nokon som har bodd/bur i Molde/Tromsø som kan seie om eg kjem bare med oppspinn? :)

 

Veldig rotete tråd det her, men men :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du liker masse snø om vinteren, mørketid, elendige veier, regn, og sommer med en gjennomsnittstemperatur på 8-10 grader, så er dette stedet for deg. ;)

 

Det er om man i det hele tatt klarer å finne seg bosted. Det er sikkert ikke så mye dyrere å bo her enn resten av de mellomstore byene i Norge, men det er ekstremt vanskelig å finne noe ledig.

 

Jeg flyttet til Tromsø for fire år siden, og jo fortere jeg kommer meg vekk, jo bedre. Men dette er bare min mening. :)

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett hvor du bor så må du jo bli kjent med noen på en måte da, det er jo ikke slik at noen plasser bare får du venner på gata mens andre ikke, selv kan jeg ikke tenke meg å bo langt oppi der, fikk nok av slikt vær og klima i militæret ^^ Trondheim er grensa. Molde er jo bare 3t unna Ålesund, men selv som Moldenser mener jeg at Ålesund>Molde, likevell er det utrolig koselig her og ;) ta deg en tur og se, litt lengre å sjekke ut Tromsø.

Lenke til kommentar

Molde er jo bare 3t unna Ålesund

3t unna Ålesund? Hvor sakte kjører du?

 

Hva man syns om begge plassene er så veldig individuelt etter hva man synes om forskjellig ting. Molde er definitivt et enklere alternativ enn Tromsø, både mtp klima, tilgjengelighet osv. Men Tromsø har sine sjarmer det også. Å bli kjent med folk er nok like vanskelig/enkelt alle steder i Norge, og det er mye avhengig av hvor mye du selv vil jobbe med å bli inkludert; bli kjent med kollegaer/medstudenter, interessegrupper, lokale tilstelninger osv.

Lenke til kommentar

Kommer selv fra Molde, men studerer ute, og må bare si som alle andre: Alt avhenger av hvor god du er til å finne deg nettverk og være aktiv på sosiale arenaer :)

 

Ellers har Molde et godt jobbmarked, kort reisevei til jobb/skole/fritidsaktiviteter og er generelt en fantastisk by og lokalområde. Lokalbefolkninga er ikke så fæl som de selv vil ha det til. Tror egentlig at dette også er fakta med Tromsø, så da kommer alt an på om du kjenner folk fra før på de to stedene, og hva du selv vil prioritere.

Lenke til kommentar

Bor i Ålesund no men er lei.Dama mi vil at eg skal flytte til Molde, men fryktar at det er like trasig å bo der som her.. Veldig vanskelig å få vennar i Ålesund og fryktar at det blir det same i Molde.

 

Har en kompis som bor i Trømsø som syns det er ein betre plass og at det er lettare å bli kjent med nye folk der oppe.

 

Så eg lure på kva folk her inne meinar. Nokon som har bodd/bur i Molde/Tromsø som kan seie om eg kjem bare med oppspinn? :)

 

Veldig rotete tråd det her, men men :)

 

At Ålesund er en vrien by og få et kontaktnett i er det ingen tvil.. Men der finnes mange måter og oppsøke det på viss man ønsker det. Kan ta det på PM dersom du ønsker det.

Lenke til kommentar

Molde er jo bare 3t unna Ålesund.

 

Hvorfor i all verden sier dere som feks du : 3 timer unna Ålesund? hvorfor bruker folk timer når dem skal forklare hvor langt det er til en plass? det er jo det dummeste forklaring man kan gi, for det er så mange ting som kan forlenge eller forkorte reisetiden, det beste er jo å si hvor mange mil det er fra plass til plass, jeg synes iværtfall at det er mye bedre.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor i all verden sier dere som feks du : 3 timer unna Ålesund? hvorfor bruker folk timer når dem skal forklare hvor langt det er til en plass? det er jo det dummeste forklaring man kan gi, for det er så mange ting som kan forlenge eller forkorte reisetiden, det beste er jo å si hvor mange mil det er fra plass til plass, jeg synes iværtfall at det er mye bedre.

 

Fordi at på vestlandet har vi ferjer, mil er da irrelevant. ..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men hvis dama di vil du skal flytte til Molde, mener du da at du heller vil flytte til kompisen din fettlangt unna henne? Er det bare formuleringen som er rar eller? :p

 

haha det er nok litt meir innvikla enn som så :p Men det e ei anna historie :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...