Gå til innhold

[Løst] Kjøpe billig skjermkort for å lette loaden på det andre?


Heika98

Anbefalte innlegg

Hei. Som dere ser i signaturen min så har jeg et GTX660. Det er et bra kort, og kjører de fleste spill på full/nesten fullt, men jeg vil ha "det lille ekstra" om dere sjønner hva jeg mener. Jeg har tenkt på å kjøpe et til og sette dem i SLI, men hadde ikke lyst til å bruke 1700 kr på et til skjermkort når det er så masse annet jeg har lyst på til PCen. Noen som vet om jeg han kjøpe et billig skjermkort f.eks. 640 eller 740 (når det kommer) for å få det lille ekstra. Bare lette litt på loaden til 660en. Spre loaden litt på to forskjellige GPUer. Har hørt at det er mulig, men vil være helt sikker.

 

EDIT: dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=753175#info er kortet jeg tenkte på å kjøpe.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du nok hørt feil, eller ikke i rett sammenheng. For det er i praksis ikke mulig, slik du beskriver.

 

Det nærmeste ville vært å kjøpt et svakt et for å kjøre PhysX simulasjoner, men ytelsen du kan hente er meget begrenset (om noe), og vil kun gjelde spill med som har 'funksjonen' PhysX.

 

Men å lette lasten, det er nok ikke mulig.

 

Siste alternativ er å kjøre Hyper SLI, men det er ekstremt eksperimentelt, og noe funnet opp av et par tilfeldige folk, og er ikke støttet av Nvidia engang, og ikke noe jeg ville anbefalt annet enn innbitte nerder som er klar for en del problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...