Gå til innhold

nytt asus p4p800 deluxe starter ikke!! hjelp


zulo

Anbefalte innlegg

hei

 

Da jeg så i postkassen i dag fikk jeg en gledelig overraskelse. Pakken min var kommet, et nytt hk, cpu og ram.

 

Asus p4p800 deluxe,p4 1.4ghz 800fsb, og 2x Geil dragon pc3500. Ikke lenge etter var jeg i full gang med å bytte hovedkortet..tok ut det gamle og satt i det nye etter å ha FULGT BRUKSANVISNINGEN på montering av cpu og vifte..da var det bare å putte hk opp i kabinettet og koble til alle ledninger. Jeg var litt spent da jeg skulle gjøre en test-oppstart, og jeg så for meg en deilig helg med mildt sagt aktiv pcbruk. Men den gang ei, pcen vil ikke starte.

Når jeg trykker på powerknappen starter viftene i ca. 1 sekund og stopper igjen. Jeg sjekket med en gang at viften var koblet på. Den var koblet på cpu-fan1.

 

Har nå satt tilbake det gamle hk og sitter med min gode gamle pc igjen. Men jeg trenger noen tips, kanskje er det noe spesielt med disse hovedkortene?

 

Rammen kjøpte jeg som ukens tilbud på psdata, GeiL 256MB DDR PC3500. Hk støtter jo egentlig bare pc3200, men det er vel kompatibelt forde..prøvde å starte pcn uten ram i, uten skjermkort og det samme skjer. Det kommer heller ingen pipelyder. Håper ikke cpu er død.

 

Har opplevd det samme en gang tidligere at bare viftene går og stopper igjen. Den gangen virket det plutselig igjen når vi tok det ut og satt det inn igjen. Kanskje det kan ha noe med kabinettet å gjøre? Er det viktig at støttene under står på rett plass??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ikke testet minnebrikkene, det gamle hk støtter bare sdram.

 

Men den skal vel starte uten minne i eller? La merke til at den lille lampen på brikkene lyste rødt et lite øyeblikk.

 

Det er et par ting jeg lurer på,kom gjerne med innspill dere:

 

Det er vel mulig å bruke pc3500 brikkene på hovedkortet selv om det bare støtter pc3200/kan utnytte pc3200?

 

Er det viktig å koble på alle ledningene fra kabinettets frontpanel riktig? Jeg har bare koblet på pwr knappen siden jeg bare skulle teste.

 

Er det mulig at den ikke starter pga kabinettets avstandsbrikker?

Lenke til kommentar

Har funnet ut hva som var feilen. Det skulle kobles på en atx 4-pin ledning på hovedkortet. Det står til og med i manualen at hk ikke vil starte uten at den er koblet på. Bare synd at min strømforsyning ikke har en slik kobling da. Finnes det overganger å få kjøpt?

Lenke til kommentar
hei

 

Da jeg så i postkassen i dag fikk jeg en gledelig overraskelse. Pakken min var kommet, et nytt hk, cpu og ram.

 

Asus p4p800 deluxe,p4 1.4ghz 800fsb, og 2x Geil dragon pc3500. Ikke lenge etter var jeg i full gang med å bytte hovedkortet..tok ut det gamle og satt i det nye etter å ha FULGT BRUKSANVISNINGEN på montering av cpu og vifte..da var det bare å putte hk opp i kabinettet og koble til alle ledninger. Jeg var litt spent da jeg skulle gjøre en test-oppstart, og jeg så for meg en deilig helg med mildt sagt aktiv pcbruk. Men den gang ei, pcen vil ikke starte.  

Når jeg trykker på powerknappen starter viftene i ca. 1 sekund og stopper igjen. Jeg sjekket med en gang at viften var koblet på. Den var koblet på cpu-fan1.  

 

Har nå satt tilbake det gamle hk og sitter med min gode gamle pc igjen. Men jeg trenger noen tips, kanskje er det noe spesielt med disse hovedkortene?

 

Rammen kjøpte jeg som ukens tilbud på psdata, GeiL 256MB DDR PC3500. Hk støtter jo egentlig bare pc3200, men det er vel kompatibelt forde..prøvde å starte pcn uten ram i, uten skjermkort og det samme skjer. Det kommer heller ingen pipelyder. Håper ikke cpu er død.

 

Har opplevd det samme en gang tidligere at bare viftene går og stopper igjen. Den gangen virket det plutselig igjen når vi tok det ut og satt det inn igjen. Kanskje det kan ha noe med kabinettet å gjøre? Er det viktig at støttene under står på rett plass??

 

Går ut i fra at du mener p4 2,4ghz 800fsb ikke p4 1,4ghz 800fsb

Lenke til kommentar
Har funnet ut hva som var feilen. Det skulle kobles på en atx 4-pin ledning på hovedkortet. Det står til og med i manualen at hk ikke vil starte uten at den er koblet på. Bare synd at min strømforsyning ikke har en slik kobling da. Finnes det overganger å få kjøpt?

 

Det er nok derfor du så det røde lyset bare en kort stund,det lyset skal vere konstant når det er strøm til hk.

Vet ikke om det finns overganger,tror det lureste hadde vert å innvisere i en ny

Lenke til kommentar
Har funnet ut hva som var feilen. Det skulle kobles på en atx 4-pin ledning på hovedkortet. Det står til og med i manualen at hk ikke vil starte uten at den er koblet på. Bare synd at min strømforsyning ikke har en slik kobling da. Finnes det overganger å få kjøpt?

 

Det er nok derfor du så det røde lyset bare en kort stund,det lyset skal vere konstant når det er strøm til hk.

Vet ikke om det finns overganger,tror det lureste hadde vert å innvisere i en ny

 

Hvorfor i helvete anbefaler du en ny PSU når det finnes overganger til 20 spenn?

Lenke til kommentar
Har funnet ut hva som var feilen. Det skulle kobles på en atx 4-pin ledning på hovedkortet. Det står til og med i manualen at hk ikke vil starte uten at den er koblet på. Bare synd at min strømforsyning ikke har en slik kobling da. Finnes det overganger å få kjøpt?

 

Det er nok derfor du så det røde lyset bare en kort stund,det lyset skal vere konstant når det er strøm til hk.

Vet ikke om det finns overganger,tror det lureste hadde vert å innvisere i en ny

 

Hvorfor i helvete anbefaler du en ny PSU når det finnes overganger til 20 spenn?

 

Det var da svert,har lillegutt lert å banne.

For det første var det bedre du viste til de overgangene istedet for å vere så stor i kjeften,for det andre så sa jeg at jeg ikke visste om det fantes slike overganger,for det tredje har han en stforsyning uten denne så er den sannsynelig "gammel" og at det derfor kunne vere like greit å skifte den ut.

for det fjerde: SKJERP DEG :grumpy:

Lenke til kommentar

jeg vet at det kanskje finnes overganger, men jeg har allerede bestilt en ny strømforsyning på komplett.

 

Chieftec Strømforsyning ATX 360W (P-4)

PSU for P4/AMD CPUs m/PFC - Demo (1)

 

ok det er noe demo greier,men kostet bare 280 tror jeg..siden jeg har så mange pcdeler nå kan jeg bruke den gamle strømforsyninga hvis jeg skal sette sammen de gamle delene til en ny pc..eventuelt. Men takk for hjelpen alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...