Gå til innhold

Amd 2500+ eller 2700+ ?


OuO

Anbefalte innlegg

Hei,jeg skal nå gå til innkjøp av en ny prosessor og har bestemt meg for å kjøpe en amd prosessor.Det jeg da lurer på er om jeg skal kjøpe en 2500+ med barton kjerne eller en 2700+ med thoroughtbred kjerne.

Hvor mye mer ytelse får jeg for de ekstra pengene jeg bruker på en eventuell 2700?Har også hørt at det skal komme en 2700 med barton kjerne, er dette verdt å vente på?

 

Jeg skal bruke maskinen hovedsakelig til spill ,musikk og muligens ettehvert også video-redigering.

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører min 2500+ for første gang i dag. Jeg gikk inn i BIOS, satt FSB til 200 og bootet opp. Den klokker så *vannvittig* raskt opp til 3200+ at det er et mirakel. Nå er jo 2700+ raskere, fordi den har høyere TPI-rating, men 2500+ klokker så utrolig lett at å kjøpe den med Boxed vifte vil være et mye smartere valg :)

Lenke til kommentar
Jeg kjører min 2500+ for første gang i dag. Jeg gikk inn i BIOS, satt FSB til 200 og bootet opp. Den klokker så *vannvittig* raskt opp til 3200+ at det er et mirakel. Nå er jo 2700+ raskere, fordi den har høyere TPI-rating, men 2500+ klokker så utrolig lett at å kjøpe den med Boxed vifte vil være et mye smartere valg :)

 

Jeg har ingen god kjøling så derfor lurer jeg på om temepaturen stiger veldig mye hvis man klokker prosessoren? Har heller ingen erfaring med klokking ,men kan vel sikkert få en venn til å hjelpe meg litt.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen god kjøling så derfor lurer jeg på om temepaturen stiger veldig mye hvis man klokker prosessoren? Har heller ingen erfaring med klokking ,men kan vel sikkert få en venn til å hjelpe meg litt.

 

Som jeg har nevnt et annet sted i dag så kjører jeg med min 2500+ for første gang i dag. Overklokket den, og temperaturen steg med 1.2 grader!! Lurer på om det kanskje er noe merkelig, for jeg hadde regnet med en rundt 10...

Lenke til kommentar

2700+ er siste i T-bred- familien. Derfor er nok overklokkingspotensiale dårlig. 2500+ er den minste i Barton- familien. Med god kjøling klokker du den lett til XP3200+ (selv med luft) av aktive brukere på forumet, er det vel Formann som har klokket sin lengst. 2,605 MHz (vannkjøling) min er utstyrt med vifte, går på 2,28 MHz Bedre enn XP3200 :D

Lenke til kommentar

Ok da har jeg skjønt at det er XP2500+ Barton jeg bør velge. Men skal jeg velge Boxed eller kjøpe en vifte separat når jeg har tenkt til å klokke den.

Hvor mye går det an å klokke en boxed og en med tradisjonel vifte?

Hvordan vifte anbefalles ( ikke vannkjøl)???

 

Har også tenkt på Abit NF7-S hovedkort, men er det greit å klokke cpu'n med det?

Lenke til kommentar

Boxed-vifta bråker en del men kjøler akseptabelt. Kanskje ikke den beste til overklokking. CPU-temp under idle med min boxed vifte på samme prosessor er ca. 44 grader, stiger til 48-49 ved load. Klarer ikke overklokke FSB til særlig mer enn ca 185 uansett om jeg stiller ned multipelen. Regner med at det er dårlig stepping på min prosessor og at mitt ASUS HK ikke er det beste for overklokking. Det Hovedkortet du foreslo skal visst nok være det beste på overklokking.

 

Anbefaler å velge ABit NF7-S, XP2500+ og en god og stille vifte.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen god kjøling så derfor lurer jeg på om temepaturen stiger veldig mye hvis man klokker prosessoren? Har heller ingen erfaring med klokking ,men kan vel sikkert få en venn til å hjelpe meg litt.

 

Som jeg har nevnt et annet sted i dag så kjører jeg med min 2500+ for første gang i dag. Overklokket den, og temperaturen steg med 1.2 grader!! Lurer på om det kanskje er noe merkelig, for jeg hadde regnet med en rundt 10...

 

1-2 grader..da tror jeg ikke du har sett opp v-coren noe..

jeg fikk jo ca 60 grader men v-coren på 1.8 v(normalt 38-40)

med coren på 1.6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...