Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota hiace 2008 4wd

NaoN

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal kjøpe meg en hiace 08 modell veldig snart. Gått under 100k.

Er det noe jeg burde tenke på her. Noe spesielt å se etter, evt. noe som trenger litt ekstra kjærlighet den tiden jeg har den?

Har allerede bestemt meg for hiace så meninger om at jeg ikke burde kjøpe og heller finne noe annet får utebli.

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Etter mitt syn problemfrie biler, men de er jo ikke akkurat lagd for cruising på landevei. Ganske dårlig støydemping fra dekk og motor. 08 har vel også D4D-motoren og da må du jo passe på koksing så du ikke får motorhavari. Tror jeg.

Firehjulstrekken er det jeg kaller lekehjusltrekk for min del. Det duger på vei, og er ikke allverdens i terreng.

Endret av oOF
Skrevet

Gode biler. Vannpumpa må vel byttes innimellom og av å til ryker det en dynamo. Får du motorstopp med disse er det ALLTID dieselfilteret. Reg reim/clutch er også latterlig enkelt å bytte noe som er gull verdt i mine øyne. Ellers tilhører det sjeldenhetene at man bytter noe annet. Kanskje katalysator fordi polakkene stjæler dem om natta.

Skyvedørene bak har også en tendens til å ikke legge nok press på dørlysbryteren. Det begynner å flimre i taklyset. Bare putt en sånn filt-knott man bruker under stolbein der hvor døren treffer bryteren. Mange håndtverkere som irriterer seg over dette her å sparker i filler skyvedørene.

Er også en garanti kampanje hvis du hører klakkelyd fra rattstammen. Dette kommer da isåfall fra "tilten" i rattet, men bilen skal ha vært kalt inn for lenge siden.

Blir snart sjelden vare så ta godt vare på den. Hilsen Toyota mekaniker.

• Liker 1
Skrevet

Firehjulstrekken er ikke spesielt lekevennlig heller vil jeg si, men den hjelper til så man slipper å ha mange hundre kg last baki på vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...