Gå til innhold

strøm problem?(pc)


Anbefalte innlegg

Hatt dette problemet lenge tror jeg, hvis det er noe problem i det hele tatt.

 

Da jeg kom hjem i dag så oppdaget jeg at sikringen til loftet der pcen står har gått/slått seg av. Jeg prøvde å slå den på men det ville den ikke. Men da jeg dro ut kontakten til pc og skjermen funket det, da jeg slo på pcen så begynte vifta på hovetkortet(ikke cpu nei) å bråke og styre, men den forsvant da windowsen begynte å starte. Har hatt dette problemet før en gang, fikk et nytt hovedkort "via" garantien, da ble det bra men nå er det her igjen!

Straks etter den kom til velkomstskjermen så begynte skjermen å pipe/vine/skrike men den forsvant ganske fort.

Og det siste, er det beregnet at cd-rom skuffen skal være så treig? var ikke det på den gamle pcen.

 

Så det store spørsmålet. Hva er det som kan feil? får pcen for lite strøm? Noe galt med strømforsyningen? Hva tror dere?

 

Ble litt innvikla dette men. :roll:

 

 

Takker for alle svar. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror du bør spesifisere problemet litt nærmere.

 

Hmm, kan ta det problemet som irriterer meg mest.

 

Nesten vær gang jeg starter maskinen så begynner vifta på hket å dure veldig høyt. Duringen forsvinner når maskinen begynner å laste opp windows. Altså der vi ser at det står Windows XP home edition og nedenfor det ser vi en grønn greie som går bortover om og om igjen.

Boot screenet altså.

 

Hadde dette problemet i sommer, da fikk jeg et nytt hk. Da kom duren bort.

 

Oi, nå kom jeg på noe. Når jeg fikk byttet ut hket, så dro jeg på et lan-party, der var det ikke noe during, men når jeg kom hjem igjen og satte opp og startet pcen var duren der igjen

Da ble jeg ganske så forbannet! Men jeg dreit i det da men nå irriterer det meg igjen.

 

Siden dette skjedde så kan det være logiskt at sikringen i denne etasjen er fr svak. Den er nemelig bare på 10 ampere.

Lenke til kommentar

Det er jo helt vanlig at vifter gir lyd fra seg, spesiellt når de er kalde. Litt oppvarming, og lyden forsvinner. Det er bare litt slark i lagret, slike vifter er billige greier og ikke akkurat presisjons-mekanikk.

Automatsikringer kan noen ganger nekte å la seg slå på igjen med full last, spesiellt når det er noe induktiv last (f.eks store transformatorer). Du slo av belastningen, la inn sikringen, og slo så på utstyret en ting av gangen. Det er helt riktig framgangsmåte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...