Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Synes dere bredbånd er dyrt her til lands?


Anbefalte innlegg

Fikk 1 godt tips til de som bor i nord-rogaland, Haugaland kraft skal begynne med same tjenestene som lyse.no. 10 Mbit fiber. gleder meg vilt til og kaste ut 720128 linjen fra bluecom til 395 Mnd. Det var extreme hastighter noen av dere hadde foresten, 100 Mbit??? Juniper server i kjelleren da?

 

 

Aaaaaah, konge :D no more UPC. Hvis dei ikkje oppdatere til uberlinjer etterpå da :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor selv i studentby og har noe slikt som 10-15Mbit effektivt (155Mbit linje) tilgjengelig for 115 kroner måneden. Grei pris hadde det ikke vært for at vi har verdens STYGGESTE firewall (tipper den er rimelig stygg av utseende, men den er ganske strikt i reglene også ;) ).

Ellers må jeg si at prisene på xDSL her i landet ikke er så drøye, det finnes andre ting (les: tobakk, alkohol, biler osv) som er mye dyrere hvis man sammenligner med söta bror o.a. land. Tilgjengeligheten derimot er ELENDIG. Synd Norge har så rævva terreng-topografi ellers hadde det kanskje vært litt enklere å få bygd ut. :(

Lenke til kommentar
Ikke syt. Tenk heller på hvor heldige vi er som kan få 'bredbånd'. Det er nok av de på dette forumet som sliter med ISDN, og ikke har store forhåpninger om å få noe annet.

 

De synker raskt i antall, det foregå mye BB-utbygging i norge og særlig i strøk hvor det ikke finnes noe tilbud.

De som i dag sliter seriøst er jo de som tilhører småsentraler i områder hvor de fleste i kommunen har tilbud og dermed blir de glemt.

 

Det er ett f... for de det gjelder. Vi får håpe den dag kommer at alle kan velge å vrake i BB tilbud. Hvis Gud vil...

Lenke til kommentar
Vent litt, nå forstod eg den 100 Mbit. Eg og har det. Står ivertfall det på nettverkstilkoblingen min som eg bruker til adsl. :lol:

 

100 Mbit Adsl!!! Slå den dere...

 

Haha jeg har 1000 Mbit Slå den!!!

 

hmmm men internett linja er en annenting....

704/128 Kbit fra telenor ubegrenset nedlastning... koster ca 400 - 500 spenn i måneden... er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar
Fikk 1 godt tips til de som bor i nord-rogaland, Haugaland kraft skal begynne med same tjenestene som lyse.no. 10 Mbit fiber. gleder meg vilt til og kaste ut 720128 linjen fra bluecom til 395 Mnd. Det var extreme hastighter noen av dere hadde foresten, 100 Mbit??? Juniper server i kjelleren da?

 

Tuller du?? Det blir konge, har du en link til hvor det står om det? Vet du sånn ca når?? *helt i hundre*

Lenke til kommentar

Bor i studentby, har 100Mbit. Reelt er hastigheten 10Mbit på gode dager. Prisen er egentlig 80 kroner måneden, men den er inkludert i husleia uansett om du bruker det eller ikke.

 

Sitter også bak en kjip brannmur. Mange ting som ikke fungerer. File transfer i ICQ, Active mode i DC, og så videre.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
Fikk 1 godt tips til de som bor i nord-rogaland, Haugaland kraft skal begynne med same tjenestene som lyse.no. 10 Mbit fiber. gleder meg vilt til og kaste ut 720128 linjen fra bluecom til 395 Mnd. Det var extreme hastighter noen av dere hadde foresten, 100 Mbit??? Juniper server i kjelleren da?

Det kaller jeg gode nyheter.

Bare håper det er tilfelle :)

Lenke til kommentar

Er ikke så billig i Sverige heller, hvis man ikke har mulighet for bredbandsbolaget da.

Her er priser fra chello som går gjennom kabel:

 

 

chello plus  

månadskostnad  399 kr/månaden  

startavgift  349 kr (engångsavgift)  

4 dynamiska IP-adresser    

hastighet 1024/384 kbps    

nätverkskort ingår ej och måste köpas separat    

 

chello classic  

månadskostnad  349 kr/månaden  

startavgift  495 kr (engångsavgift)  

1 dynamisk IP-adress    

hastighet 640/256 kbps    

nätverkskort ingår ej och måste köpas separat    

 

 

http://info.sve.chello.se/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...