Gå til innhold

For liten pumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har aldrig vært helt fornøyd med støynivået på Enheim 1048 vannpumpa mi. I går koplet jeg på en chipset kjøler i tillegg kjøling av CPU og GPU som jeg har fra før. Etter dette begynte den å båke enda mer.... "knurrer" på en måte.

Mistenker at dette kan være på grunn av at mottrykket begynner å bli for stort. Oversikt over utsyret som er koplet på pumpa i dag:

• CPU, Magnum blokk

GPU, Magnum blokk

Chipset, AC "Twinplex" blokk

Radiator, Black Extreeme II

Tank, AC "Aquainject"

Må jeg gå til innkjøp av en annen, og større, pumpe?

:roll:

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også Eheim 1048 med en stooor radiator Maze 3 GPU og CPU. Jeg har varmekabler i kjellerstua der PC'n står og jeg har opplevd noe rart, pumpa mi "knurrer" litt til vanlig, tror det er igjen litt luft i radiatoren siden den er så stor, men når varmekablene slår seg på så blir pumpa helt stille :-?

Skrevet

Bortsett fra WhiteTiger sine opplevelser så tyder det som sagt over på luftbobler.

En lensepumpe lager samme lyden hvis du tar "sugeslangen" over vann. pumpa får ikke noe motstand å jobbe med og lager dermed ulyder.

Hvis du har en tett vanntank så kan du jo kanskje prøve å snu og vri litt på kabinettet for å "slipe løs" lufta, evt vri litt på kun pumpa hvis den er løs.

DrE

Skrevet
Hei,

Jeg har aldrig vært helt fornøyd med støynivået på Enheim 1048 vannpumpa mi. I går koplet jeg på en chipset kjøler i tillegg kjøling av CPU og GPU som jeg har fra før. Etter dette begynte den å båke enda mer.... "knurrer" på en måte.

Mistenker at dette kan være på grunn av at mottrykket begynner å bli for stort. Oversikt over utsyret som er koplet på pumpa i dag:

• CPU, Magnum blokk

GPU, Magnum blokk

Chipset, AC "Twinplex" blokk

Radiator, Black Extreeme II

Tank, AC "Aquainject"

Må jeg gå til innkjøp av en annen, og større, pumpe?

:roll:

Pumpa holder den, men som de andre sa pass på å få bleeda systemet skikkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...