Gå til innhold

Noen problemer etter installasjon av nytt hovedkort


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Har nå montert følgende:

ASUS P4C800-E Deluxe

Geil PC4000 2x256

P4 2.6GHz 800MHz

 

Har satt opp fsb til 250 og maskinen starter uten problemer. CPU kjører nå på 3250MHz. Tok en Memory Bandwidth test i sandra, og får 5473 MB/s - 5486 MB/s. Så det virker vel greit. Temp ligger på 29-30 grader idle. Har ikke testet full load ennå.

 

Men så til problemet, eller hva det kan kalles. I oppstart, kommer det først; Scanning for IDE drives.... Så kommer meldingen; No drive attached to fasttrack controller. The bios is not installed. Etter dette starter windows helt fint, og alt virker som det skal. Så er det noen som vet hva denne meldingen betyr? Jeg kommer jo inn i bios.

 

Så skulle jeg hatt noen tips til hva jeg kan/bør sette timingen på rammen min til. Den står nå på: 2,5 4 4 8 4

Er det noen andre innstillinger jeg bør prøve å kjøre rammen på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg spørre hvorfor du byttet kort?

Kjører forresten RAID på mitt, anbefales :p

Hva er dine erfaringe med det nye kortet?

Jeg fikk solgt mitt gamle hovedkort, ram og prosessor for en bra pris. Derfor byttet jeg.

 

Erfaringer så langt er bare positive. Merket stor forskjell i hastighet og at det er overklokkings-vennlig. ingen problemer med å kjøre fsb på 250 stabilt. Annet positivt er jo at det har utstyr som firewire, masse usb 2.0 osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...