Gå til innhold

[Trenger hjelp] Potetkanon vil ikke skyte!


Hasbro

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk ideen om å lage en potetkanon etter diverse youtube filmer osvosv.

 

Så jeg tok en 2mm stålplate og valset er sylinder som jeg sveiset tett, deretter skjærte jeg et hull med plasmaskjærer og fuget hullet slik at et stålrør passet i fugekantene uten å gå nedi sylindertanken. Jeg helsveiset også det røret (løpet) fast i "tanken", slik at hele "greia" er lufttett.

 

Deretter borret jeg et hull i sylindertanken akuratt stort nok til å få tredd inn grilllighteren.

 

EPAOmZ6.jpg

 

Forsøk:

1; Fylte firstprice hårspray inn i hullet og fyrte på med åpen flamme fra lighteren. (etter at poteten var tredd ned i avløpet). Kanonen fyrte ikke ut noe potet og hårsprayen jeg hadde sprayet tok bare fyr og det sto en liten flamme opp av hullet.

 

2; Samme som over, bare mer hårspray (ca 5sek med konstant insprøytning) denne gangen stakk jeg lighteren inn i hullet, men da skjedde det ingenting uansett hvor mange ganger jeg prøvde å tenne. Når jeg fyrte på med åpen flamme bare brant hårsprayen igjen...

 

har prøvd tilsvarende fyringsmetoder med hårspray og uansett hvor mye/lite jeg tar av hårspray så bare brenner den opp, uten å skyte poteten min ut :((((

 

 

Noen som kan hjelpe/har en ide om hvorfor den ikke vil avfyre poteten!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk futt i kanonen. Skjærte ut litt av bakdelen med plasman, så valsa jeg et nytt lite rør og satt på et "luftfilter" bak. Så gaffa jeg lightern inntil hølet og spraya startgass inn i luftfilteret bak i ganske stor mengde, den første poteten exploderte i biter inne i røret så det kom 3-4 potetbiter ut. og de gikk jævla langt xD.

Lenke til kommentar

Fikk futt i kanonen. Skjærte ut litt av bakdelen med plasman, så valsa jeg et nytt lite rør og satt på et "luftfilter" bak. Så gaffa jeg lightern inntil hølet og spraya startgass inn i luftfilteret bak i ganske stor mengde, den første poteten exploderte i biter inne i røret så det kom 3-4 potetbiter ut. og de gikk jævla langt xD.

 

Haha, kanskje ferdigrilla og. :p

Lenke til kommentar

Startgass, også gir du den en liten dæsj.

 

Her har du min..

http://www.youtube.com/watch?v=slwIsPhQu9E

 

Edit: Anbefaler deg lenger løp, og større brennkammer, samt en måte å få luftet ut. Jeg skal montere vifte i det store hullet med skrulokket som skal dra ut "eksosen" og frisk luft inn gjennom løpet. Hvis ikke du lufter ut etter hver gang blir det ikke nok oksygen inni der.

 

lengre løp vil gi gassene lengre tid å skyve poteten opp i fart på.

Endret av Hardboiled Rice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...