Gå til innhold

KRISE! Netcom sitt 4G hjemmetilbud på 100gb brukes opp!


Anbefalte innlegg

Hei! Her i huset jeg bor, så er det slik at vi ikke har tilgang til fiber.

Og med dagens nettkrav, så var det på tide å oppgradere nettet.

Den eneste muligheten vi hadde uten å grave, var å kjøpe Mobilt hjemmebredbånd. Det beste tilbudet var hos Netcom, der det var inkludert 100gb i måneden.

 

Så dukker problemet opp. Vi er en familie på fem, der alle har smarttelefoner og flere av oss streamer film/musikk og spiller online. Det viser seg at 100gb kun holder i litt over to uker ved forsiktig bruk, og så reduseres hastigheten.

 

Så mitt store spørsmål er som følger:

Er det noen som har kommet over noen bedre tilbud enn dette, eller eventuellt har en annen løsning som er billigere enn å grave ned kabel inn til huset?

 

Og nei, det å kjøpe flere rutere for å få mere data er egentlig ikke en løsning.

 

Takker for gode svar!

 

Vennlig hilsen KenMH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er en familie på 2 godt vokse og 3 "barn". Altså, vi unge driver med både streaming på Netflix, nedlasting av filmer og det går jo også i en god del online spill både på Ipad og PC.

 

Det å bruke opp 100gb på 30 dager går fortere enn man tror. Og den begrensningen gjelder både inn og ut trafikken sammenlagt.

 

Kjøp to abonnement og skift over til simkort nr. 2 når kvoten er brukt opp? Uansett: 5 stk på et mobilt bredbånd = ikke bra. ' Når det gjelder fiber, ville jeg nok uansett gravd. Det gjorde vi, og investeringen var god :)

 

Hvor mye måtte dere grave? Vårt hus er på en måte bygget bak et annet hus mot veien. Så vi må jo grave rundt hele tomta der om vi ikke blir enige.

Også lurer jeg litt på hva som måtte til, og om det ble store kostnader?

Lenke til kommentar

Hvor mye måtte dere grave? Vårt hus er på en måte bygget bak et annet hus mot veien. Så vi må jo grave rundt hele tomta der om vi ikke blir enige.

Også lurer jeg litt på hva som måtte til, og om det ble store kostnader?

Tror det bare er snakk om 30 cm ned i bakken en må grave. Vi brukte bare spade, og gravde gjennom grus og gressplen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...