Gå til innhold

MX Cherry Red vs Brown


Anbefalte innlegg

Kjøpte et Logitech k710+ tastatur for noen dager siden, men har ikke helt klart å blir fornøyd med de brune tastene på dette tastaturet. Jeg føler at det lille taktile tilbakemeldingen til tider er litt irriterende når jeg skriver og spiller.

 

Da dette var mitt første mekaniske tastatur, har jeg ikke prøvd noe annet, men det eneste jeg kan se som noe alternativ er de røde bryterne.

 

Er det noen her som har erfaring med både røde og brune, eller bare røde som kan gi meg litt informasjon/sammenligning mellom de to ulike bryterne?

 

Jeg har lest noen plasser at de røde tastene kan være vanskelig å skrive på(?) At de bunner veldig lett og lager mye lyd(?) Og at det kan ødelegge tastaturet eller bryterne å bunne tastene(?)

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en oversikt over alle typene:

 

http://www.hardware.no/artikler/mekaniske-tastaturer/108702/3

 

Jeg har også Logitech G710+ og mener det er et supert tastatur, men det er selvfølgelig en smakssak. Jeg har testet blå, svart, rød og brun, men foretrekker brun ettersom jeg bruker tastaturet til både spilling og skriving. Rød ble litt for air hockey (knappene virket som de flyter i luften) og fungerte bra til spilling, men ble litt så som så når det kom til skriving.

Lenke til kommentar

Jeg har også Logitech G710+ og mener det er et supert tastatur, men det er selvfølgelig en smakssak. Jeg har testet blå, svart, rød og brun, men foretrekker brun ettersom jeg bruker tastaturet til både spilling og skriving. Rød ble litt for air hockey (knappene virket som de flyter i luften) og fungerte bra til spilling, men ble litt så som så når det kom til skriving.

 

Hvordan sammenligner du brun og rød i forhold til et "high class" membrantastatur?

 

Før jeg kjøpte meg k710+ brukte jeg Logtech Illuminated da jeg skrev mye.

Etter å ha brukt dette over lang tid syns jeg faktisk det ble litt slitsomt med de brune tastene.

Tastene på illuminated var veldig myke og lette å trykke.

Da jeg som sagt ikke har prøvd røde kan jeg ikke sammenligne med det, men lever i den

troen på at røde taster ville lignet mer på tastene på illuminated.

Lenke til kommentar

Membrantastatur har kommet seg, men jeg mener det er for laptop og ikke et tastatur du setter framfor stasjonæren din. MX-Red kan du se på som du tar G710+ tastene og fjerner motstanden og en del av friksjonen, det er litt mer luftig om man kan si det. Vet ikke helt hva jeg skal sammenligne det med heller. Men som du ser fra spesifikasjonen også så krever det mindre å trykke ned en MX-red. Det jeg opplevde var at jeg lettere trykte ned en annen tast påvei til den tasten jeg faktisk skulle trykke ned, men det blir mer på skrivestil, kan godt hende at det passer skrivestilen din.

Lenke til kommentar

Membrantastatur har kommet seg, men jeg mener det er for laptop og ikke et tastatur du setter framfor stasjonæren din. MX-Red kan du se på som du tar G710+ tastene og fjerner motstanden og en del av friksjonen, det er litt mer luftig om man kan si det. Vet ikke helt hva jeg skal sammenligne det med heller. Men som du ser fra spesifikasjonen også så krever det mindre å trykke ned en MX-red. Det jeg opplevde var at jeg lettere trykte ned en annen tast påvei til den tasten jeg faktisk skulle trykke ned, men det blir mer på skrivestil, kan godt hende at det passer skrivestilen din.

 

til vanlig skriver jeg veldig lett. Jeg liker å la hendene gli litt over tastaturet når jeg skriver, uten å møte på noe særlig motstand i tastene. Slik det blir nå, så gjør den taktile delen på de brune tastene at det akkurat ikke funker å skrive slik som før.

 

Følte du at de røde tastene lagde mye mer lyd i forhold til de brune?

Lenke til kommentar

MX-Red lagde litt mindre lyd, men både MX-Brown og MX-Red skal ikke ha "hørbart" klikk, noe jeg mener ikke stemmer helt uansett hva de vil framheve i spesifikasjonene. Et mekanisk tastatur lager alltid lyd, men du hører forskjell fra MX-Blue og Rød/Brun. Men mellom rød og brun tror jeg det ligger litt i at du automatisk trykker litt hardere med brun kontra rød og dermed gir det litt "høyere" lyd. Men jeg skriver ganske tungt så jeg syntes at red ble for lett å trykke ned for min del, men det er jo en smakssak. Det jeg ville ha gjort om jeg var deg var å stikke til en butikk som selger mekaniske tastatur og teste forskjellen mellom rød og brun.

Lenke til kommentar

MX-Red lagde litt mindre lyd, men både MX-Brown og MX-Red skal ikke ha "hørbart" klikk, noe jeg mener ikke stemmer helt uansett hva de vil framheve i spesifikasjonene. Et mekanisk tastatur lager alltid lyd, men du hører forskjell fra MX-Blue og Rød/Brun. Men mellom rød og brun tror jeg det ligger litt i at du automatisk trykker litt hardere med brun kontra rød og dermed gir det litt "høyere" lyd. Men jeg skriver ganske tungt så jeg syntes at red ble for lett å trykke ned for min del, men det er jo en smakssak. Det jeg ville ha gjort om jeg var deg var å stikke til en butikk som selger mekaniske tastatur og teste forskjellen mellom rød og brun.

 

Jeg har bestemt meg for å sende tilbake dette tastaturet og kjøper meg et med røde brytere i stedet.

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...