Gå til innhold

ny pc. innvendinger?


Anbefalte innlegg

skal kjøpe ny pc fra komplett straks.. noen innvendinger/meninger på denne?

 

Chieftec Dragon medium tower sølv kainett 360W DX-01SL

AMD Athlon xp3000

MSI K7N2 Delta-L hovedkort

EKL Blade xp cpu-vifte (opp til xp 3200+)

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB (2x512)

WD 120 GB 7200 rpm 8mb cache

Hercules 3D prophet 9800 pro 128mb DDR

MSI DVD spiller 16x/48x sort

sony diskettstasjon sort

 

sum - 13.245 kr

 

Har allerede kjøpt skjerm og har tastatur+mus+høytallere + brenner fra før.

 

takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, selv ville jeg heller gått for et kabinett som er mulig å arbeide i, og også eventuelt ser bra ut. Så ville jeg kappet ned på CPU utgiftene og kjøpt en XP 2500+ (Barton) og overklokket den istedenfor. 1024MB minne er også ekstremt mye og med mindre du driver med *heftig* bilde og videoredigering er det ikke nødvendig. Der kan du også såare noen kroner.

 

Til slutt har vi det hovedkortet. Jeg har ikke hørt om det, og MSI er heller ikke blant de beste merkene. Nå er jeg for lat til å sjekke om det er noe bra eller om det er splitter nytt eller noe, så du får unnskylde meg hvis jeg tar feil når jeg gjetter på at det ikke akkurat er blant de beste kortene. Et Abit NF-7 (eller noe) eller A7N8X er regnet for å være de beste hovedkortene til AMD. A7N8X koster også under 700 hvis jeg ikke tar feil igjen :)

Lenke til kommentar
kjøp en amd xp2500+ istedet!

klokk den til XP3200+, kjøp en Thermaltake Vulcano 11, og kjøp mere ram! du bør også heller kjøpe ABit NF7-S hovedkort, da dette er bedre!

 

? mener du at 1024mb ram ikke er nokk??.. :lol:

 

anng WD harddisker, så har jeg 1 120 gig fra før (med masse stasj) jeg skal sette in etterpå.. liker å ha litt like disker, + da får jeg jo støyen uansett...ikke att jeg har lagt merke til noe spesiellt mye støy men..

Lenke til kommentar
Hmm, selv ville jeg heller gått for et kabinett som er mulig å arbeide i, og også eventuelt ser bra ut. Så ville jeg kappet ned på CPU utgiftene og kjøpt en XP 2500+ (Barton) og overklokket den istedenfor. 1024MB minne er også ekstremt mye og med mindre du driver med *heftig* bilde og videoredigering er det ikke nødvendig. Der kan du også såare noen kroner.  

 

Til slutt har vi det hovedkortet. Jeg har ikke hørt om det, og MSI er heller ikke blant de beste merkene. Nå er jeg for lat til å sjekke om det er noe bra eller om det er splitter nytt eller noe, så du får unnskylde meg hvis jeg tar feil når jeg gjetter på at det ikke akkurat er blant de beste kortene. Et Abit NF-7 (eller noe) eller A7N8X er regnet for å være de beste hovedkortene til AMD. A7N8X koster også under 700 hvis jeg ikke tar feil igjen :)

 

MSI kortet er ikke splitternytt hvertfall.... aldri hat noe særlig bra intrykk av msi jeg heller men, sto en del bra om dette kortet på tom's hardware... men hvis detta abit kortet er så sjukt bra kan jeg vel ta det istedet, så litt på asus kortet først, men virker litt gammelt??...

og når det gjelder kabinett kan du komme med forslag??.. kommer til å kjøpe alt fra komplett, så det er ikke noe vits å komme med noe uber microplex opplegg... :roll:

tror nokk jeg beholder rammen og prossesoren. ang cpu vifta, er det noen andre fordeler med thermaltlake vifta en at den ser sjukt fet ut? :-? den er nemlig ikke i pc-byggern, og har planer om å la komplett sette sammen mesteparten for meg, har ikke tid til å rote med pc'n i mange dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...