Gå til innhold

Youtube copyrights - Bruk av musikk i videoer


Anbefalte innlegg

Hei, har lasta opp et par filmer på youtube i det siste. Bare sånne interne turer noen kompisser har vært på. Men, har brukt forskjellig musikk i filmene. Får sånn feilmelding på filmene om at det er brudd på copyright osv osv, og de er stengt i tyskland. Ikke at det har så mye å si, men den siste filmen nå er blitt blokkert for mobiler. Kan man ikke lenger bruke sanger i filmene sine? Eventuelt hvordan gå rundt denne copyrighten? Skrive i beskrivelsefeltet at den og den sangen er brukt bla bla bla?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Heisann,

 

Grunnen til dine/deres videoer er blitt blokkert i enkelte land er fordi dere har brutt/krenket opphavsrett.

Det vil si at dere har brukt materiale som dere ikke eier eller har rett/lov til.

Jeg vil bare råde dere å få disse videoene slettet før det kan føre til enda værre konsekvenser.

Husk å kun bruke materiale som er frigjort og tillatt å bruke til videoer, ikke sanger som er eid av et "Third Party".

Lenke til kommentar

Så å bruke sanger som er eid av et Third Party (som da vil si alle sanger lagd av artister som ikke er deg selv?) kan man ikke bruke i hjemmelagde videoer? Finnes det absolutt ingen måte å skaffe seg disse rettighetene? Eller blir det da brutale pengesummer man må ut med?

Lenke til kommentar

Fant ut nå at hvis jeg trykket bekreft på at jeg vet at jeg bruker innhold fra en tredjepart så kan youtube legge inn annonser på filmen fordi jeg fortsatt bruker sangen. Er dette alt ? Så jeg kan fortsette å bruke hvilke sanger jeg vil, men eventuelt kan få reklame på videoene mine?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Da har du nettopp godkjent at du har krenekt opphavsrett.

 

Nei, du vil definitivt ikke få reklame på materiale du ikke eier. Og once more, nei. DU kan IKKE bruke sanger eller materiale som du ikke eier rettighetene til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...