Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Misshandling, mobbing og søksmål


Cooky

Anbefalte innlegg

- Dersom man er blitt misshandlet i f.eks hjemmet i sin barndom, eller/og er blitt mobbet på skole, og tiltakene de gjorde ikke gjorde noen effekt kan man da saksøke den aktuelle personen (i hjemmet), eller/og skolen (for mobbing) via f.eks retten?

Hva vil pris på et søksmål sannsynligvis da bli? Og hvor stor er sjansen for å vinne søksmålet?

 

- Har man større sjanse for å "vinne" dersom dette sannsynligvis har ført til psykiske lidelser i ettertid?

Endret av Cooky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle gjerne sagt at det er tilfelle at alke vinner gjennom, men slik er det ikke. Leste en master oppgave om det for ikke så lenge siden. Mange vinner i første rettsrunde, men så anker kommunen og vinner gjerne saken i lagmannsretten som utløser en økonomisk utgift mot den som saksøker.

 

Det høres idiotisk ut og selv kunne jeg godt tenkt meg å kjøre sak pga barndommen min, men det er ikke verdt det. Blir bare å rive opp i en sår fortid og få smelt døren i fjeset igjen.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne sagt at det er tilfelle at alke vinner gjennom, men slik er det ikke. Leste en master oppgave om det for ikke så lenge siden. Mange vinner i første rettsrunde, men så anker kommunen og vinner gjerne saken i lagmannsretten som utløser en økonomisk utgift mot den som saksøker.

 

Det høres idiotisk ut og selv kunne jeg godt tenkt meg å kjøre sak pga barndommen min, men det er ikke verdt det. Blir bare å rive opp i en sår fortid og få smelt døren i fjeset igjen.

 

Gjelder dette søksmål mot skoler eller enkeltpersoner?

Når man vinner en sak mot en vanlig enkeltperson så er det vel den personen som må betale og ikke kommunen?

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...