Gå til innhold

650W eller 750W?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

228W for gpu

112W cpu

Tipper hele pcen ligger på 370W ca full load.

400W peak.

 

550W med en gpu og 750W med crossfire er "nok"

Selv ville jeg kjøpt en god 750-850 så kan du sette inn annet eller enda ett skjermkort siden.

Du kan beholde psu ved neste oppgradering og du vil ligge lavt på load-kurven.

Lenke til kommentar

228W for gpu

112W cpu

Tipper hele pcen ligger på 370W ca full load.

400W peak.

 

550W med en gpu og 750W med crossfire er "nok"

Selv ville jeg kjøpt en god 750-850 så kan du sette inn annet eller enda ett skjermkort siden.

Du kan beholde psu ved neste oppgradering og du vil ligge lavt på load-kurven.

så denne er god eller http://www.dustinhome.no/product/5010665033/corsair-gs-800w-gaming-series-psu-2013-edt/ ???
Lenke til kommentar

Gold og oppover 7-800W så ligger du best på effektivitet så den trekker minst mulig watt fra veggen sammen med lite støy og kvalitet.

En hvor man kan ta av de ledningene man ikke bruker koster oftest 100kr mer.

Det gir et mer ryddig kabinett.

noe å anbefale som strømforsyning?

 

Corsair TX er betre enn GS :nei:. HX og AX er endå betre.

Enn del av HX-serien er seasonic, som er meget stabile.

noe å anbefale som strømforsyning?
Lenke til kommentar

GPU = grafikkort

CPU = prosessor

 

Antec som eg lenket til er platinum, og corsair sin er bronze so vidt eg veit.

 

Det fortel kor mykje av den aktuelle effekten dei leverer ved 10-, 20-, 50-, og 100% load.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/80_Plus

så platinum er en del bedre enn bornze?

 

Corsair TX er betre enn GS :nei:. HX og AX er endå betre.

Enn del av HX-serien er seasonic, som er meget stabile.

denne god ? http://www.dustinhome.no/product/5010645347/corsair-hx650-modular-gold-650w/#intcmp=searchProvider_dacsa
Lenke til kommentar

Haha, stakkars trådstarter sier jeg bare. :p

Kunne dere ikke bare latt han ta den jækla gode seasonic 620W'ern, og så blitt ferdig med det! :p

 

Men jaja, om man nå absolutt har lyst på en Corsair PSU som kan levere det dobbelte av hva han trenger (det virker jo som om trådstater har VELDIG lyst på en Corsair GS 800W elelr TX 750/850W, og det er jo ikke feil det).

PCen hans kommer, som vi aller enige om, til å trekke 350-400W. Og da er 700-800W for mye. Tenk bare når maskinen Idler.

Da trekker den kanskje rundt 70-80W, og det er 10 % belastning på en 700-800W PSU, som igjen gir forferdelig effektivitet.

 

Ps: Til

 

Er enig med War.

Det er bare dumt å kjøpe for liten psu.Ta med litt margin slik at den ikkje køyrer 100% under load.

Kjøp ein kvalitets-psu framfor ein billig psu med høg effekt . Effekt er ikkje alt.

Seasonic lager rimelig bra psu-er, og mangen tredjeparter selg diverse seasonic modulær. F.eks. corsair eller NZXT.

Skal du overklokke? Trur ein 650-750W er ganske future-proof for deg om du ønsker fleir hdd og overklokker litt.

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Det er ingen seasonic psu men virker heilt OK.

Ja, en super kvalitets PSU med 620W er da overkill nok det. ;) Kan nok fint kjøres opp mot 700W om så måte.

 

men vis jeg foreksempel skal ha rundt 2 hardisker og 2 eller 3 ssder og kanskje et til skjermkort vill det da være nok? ikke at jeg skal ha dette. kommer ikke til å kjøpe skejrmkort . men hjva med ssd har jeg nok med 620 hvis jeg skal ha flere ssder eller hardisker?og 6 vifter tar ikke det en del strøm?? forresten er det ikke litt dumt at jeg ikke får med modulære kabler til den da?

Ekstra skjermkort bør du ha kraftigere PSU, men bortsett fra det så er det bare å kjøpe flere disker og SSDer, vifter og lys etc. En SSD trekker 3-4W og en HDD trekker under 10-15W som regel (og det skjer sjelden at alle belastes samtidig), så selv med 8 ekstra harddisker og 5 SSDer så vil du bare trekke opp under 500W. ;)

Lenke til kommentar

GPU = grafikkort

CPU = prosessor

 

Antec som eg lenket til er platinum, og corsair sin er bronze so vidt eg veit.

 

Det fortel kor mykje av den aktuelle effekten dei leverer ved 10-, 20-, 50-, og 100% load.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/80_Plus

dette er en bra en mener du da ? http://www.dustinhome.no/product/5010624223/antec-earthwatts-ea-650-platinum-650w/#intcmp=searchProvider_dacsa
Lenke til kommentar

dette er en bra en mener du da ? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Effektivitet er langt fra alt, for jo flere sikkerhetsfunksjoner og filtrering etc. jo mer vil det gå utover effektiviteten.

Men ja i dette ilfellet er det en meget god strømforsyning det også. Heller den fremfor en Corsair TX eller GS any day. Vil fortsatt anbefale seasonic 620W, men Antec'en er en absolutt god andreplass, spesielt om du synes effektivitet er viktig. ;)

(seasonic sine platinum er veldig dyre og de mest grandiose strømforsyningene du kan få tak i)

De er så effektive at du får de i vifteløs utgave til og med.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Haha, stakkars trådstarter sier jeg bare. :p

Kunne dere ikke bare latt han ta den jækla gode seasonic 620W'ern, og så blitt ferdig med det! :p

 

Men jaja, om man nå absolutt har lyst på en Corsair PSU som kan levere det dobbelte av hva han trenger (det virker jo som om trådstater har VELDIG lyst på en Corsair GS 800W elelr TX 750/850W, og det er jo ikke feil det).

PCen hans kommer, som vi aller enige om, til å trekke 350-400W. Og da er 700-800W for mye. Tenk bare når maskinen Idler.

Da trekker den kanskje rundt 70-80W, og det er 10 % belastning på en 700-800W PSU, som igjen gir forferdelig effektivitet.

 

Ps: Til

 

 

Ja, en super kvalitets PSU med 620W er da overkill nok det. ;) Kan nok fint kjøres opp mot 700W om så måte.

 

 

Ekstra skjermkort bør du ha kraftigere PSU, men bortsett fra det så er det bare å kjøpe flere disker og SSDer, vifter og lys etc. En SSD trekker 3-4W og en HDD trekker under 10-15W som regel (og det skjer sjelden at alle belastes samtidig), så selv med 8 ekstra harddisker og 5 SSDer så vil du bare trekke opp under 500W. ;)

ok tror kanskje jeg går for seasonic . det ser bra ut. dessuten er det vedlgi billig så sparer en del på det. men passer det i mitt kabbinett som jeg skal kjøpe?? Endret av xtyfoonx
Lenke til kommentar

Effektivitet er langt fra alt, for jo flere sikkerhetsfunksjoner og filtrering etc. jo mer vil det gå utover effektiviteten.

Men ja i dette ilfellet er det en meget god strømforsyning det også. Heller den fremfor en Corsair TX eller GS any day. Vil fortsatt anbefale seasonic 620W, men Antec'en er en absolutt god andreplass, spesielt om du synes effektivitet er viktig. ;)

(seasonic sine platinum er veldig dyre og de mest grandiose strømforsyningene du kan få tak i)

De er så effektive at du får de i vifteløs utgave til og med.

ja ser dem. men tror ikke jeg har lyst til å bruke 2 k på strømforsyning. men vis jeg kjøper 620en hart jeg nokk for en ekstra ssd eller 2? og kanskje en hardisk? men tviler på at jeg bruker opp 1 tb har en pc med 750 har nesten brukt 300. men har den det? greit å ha i tilfelle liksom.
Lenke til kommentar

Det ser bra ut. :)

PSUen tar lite plass og passer fint i kabinettet.

Ja, det er null problem å ha flere harddisker/SSDer på den strømforsyningen.

er forsovidt enig i det du sier tidlig i denne tråden. er bedre med en strøforsyning av bra kvalitet med grei watt enn enn med høy watt og dårlig kvalitet :) takk for hjelpppen :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...