Gå til innhold

Tenker på å kjøpe batterigrep, er denne trygg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tror ikke du har så mye å være redd for, jeg kjøpte et uoriginalt grep til d7000 for 198kr på ebay, det eneste som var problematisk var at bracketen for aa-batterier satt litt løst :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skal ikke innebære noen fare ved og kjøpe et sånn batterigrep, utløserbryteren har vært litt merkelig på noen av disse tredjepart batterigrepene, men behøver ikke og værer det. Batteriene er nok ikke av beste kvalitet og anbefaler og ikke la det sitte i kameraet uten tilsyn ei heller under lading siden man ikke kan verifisere kvaliteten på de.

 

Hvis du ser på grepet ser du at det er en utsparing på ene siden på den delen som skal dyttes inn i kameraet, der ser du et bilde av batteriluken dvs. der lagrer du luken når du bruker grepet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det skal ikke innebære noen fare ved og kjøpe et sånn batterigrep, utløserbryteren har vært litt merkelig på noen av disse tredjepart batterigrepene, men behøver ikke og værer det. Batteriene er nok ikke av beste kvalitet og anbefaler og ikke la det sitte i kameraet uten tilsyn ei heller under lading siden man ikke kan verifisere kvaliteten på de.

 

Hvis du ser på grepet ser du at det er en utsparing på ene siden på den delen som skal dyttes inn i kameraet, der ser du et bilde av batteriluken dvs. der lagrer du luken når du bruker grepet.

Så du sier, kjøp ekte batteri?
Lenke til kommentar

Jeg har ofte kjøpt uoriginale batterier, jeg opplever de som dårligere på hvor lenge de holder på strøm og får ikke tatt like mange bilder som men et originalt batter, det som er litt spesielt med 550D og andre tilsvarende kameraer er at batteriet kommuniserer med kameraet og er laget av litium, en kombinasjon som kan gi varmegang, jeg påstår ikke at dette skjer men det er et par tilfeller registret verden rundt når deg gjelder uoriginale litium-batterier.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Det finnes også noen veldige trygge 3.parts produsenter når det gjelder batterigrep og batterier.

Disse koster noe mer enn de aller billigste, men kvaliteten er igjen på linje med Canon.

 

Phottix er et av disse merkene.

http://www.ebay.com/...p+550D&_sacat=0

 

Er ikke helt enig, har selv kjøpt noen phottix-batterier.

De har som regel et par hundre Mah mer strøm men oppleves som svakere siden jeg ikke har fått tatt like mange bilder og må lades opp igjen raskere en et originalt Canon-batteri, men et tryggere kjøp er det uten tvil hvis man sammenligner med de aller billigste på Ebay.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...