Gå til innhold

Streame fra PC til XBMC


Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen som vet om det er mulig å streame rett fra PC til XBMC.

Tenker da ikke på å dele filer, som man spiller av på XBMC, men om jeg feks har WIMP kjørende på PC, og streame lyden over XBMC.

Finner en kul Youtube video på PCen, "slenge" den rett over til XBMC og få den opp der...

 

Mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører XBMC på min stasjonære. Så langt har jeg bare fikset det slik at jeg ser filer/filmer direkte på tven (bytte "inngang"). Dette ser ut til å fungere ganske bra i XBMC.

Har prøvd å aktivere remote opp mot XBMC, men når jeg kommer til webinterface, så skjer det ikke noe når jeg trykker på knappene "filmer" "video" osv. Får bare kjørt fjernkontrol.

 

Prøvde også Plex, og denne hadde ganske fin GUI, men den var dårlig på å oppdatere library. Den ville heller se mindre filer (som f.eks en episode av south park). Men denne kjører nok et annen interface for bruk av remote og deling, men dette har jeg ikke prøvd.

Blir spennende å se hvordan ting utarter seg når jeg får koblet opp NAS (med denne tror jeg det er mulig å legge til en egen klient for Plex). Kjekt å kjøre noe slikt på et NAS slik at man kan få tilgang til filer på tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...