Gå til innhold

Si opp i prøvetiden, unngå oppsigelsestiden?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå jobbet som telefonselger i 3 uker. At kontorjobb kunne være så ille, var for meg ukjent. Holder så vidt ut bare med gode kolleger.

 

Men nå fra i dag har jeg sagt opp - og lurer da på angående det å slutte før oppsigelsestiden har gått ut? Den er på 14 dager. Men hva kan arbeidsgiver egentlig gjøre om jeg sier at jeg ikke vil møte opp noe mer?

 

Verdt å ta med at det er provisjonsbasert jobb, og per nå har jeg ikke tjent ei eneste krone, så sjefen kan ikke holde meg igjen med lønn...

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I beste fall, kan arbeidsgiver holde tilbake lønn. (Du må vel ha solgt , eller bidratt noe, de tre ukene du har vært der). I værste fall kan du bli ansvarlig for tap firmaet får, når de er for lite bemannet.

 

Hvis du misstrives så mye, ville jeg tatt en ny prat med arbeidgiver fortalt om din misstrivsel. De er lite tjent med slike arbeidere likevel, så kanskje du får gå tidligere.

Lenke til kommentar

Var i en lignende situasjon for noen år siden. Også provisjonsbasert. Jeg sluttet å møte opp og hørte aldri noe mer. En kompis jobbet i halvannet år med dørsalg. Han sluttet til slutt å møte opp. Fikk også lønn for det han hadde solgt, men aldri noe mer som skjedde.

 

Kommer selvfølgelig an på selskapet, men mange driter rett og slett i det fordi det er så mye gjennomtrekk og selskapene selv ikke er de med minst svin på skogen.

Lenke til kommentar

Jeg har nå jobbet som telefonselger i 3 uker. At kontorjobb kunne være så ille, var for meg ukjent. Holder så vidt ut bare med gode kolleger.

 

Men nå fra i dag har jeg sagt opp - og lurer da på angående det å slutte før oppsigelsestiden har gått ut? Den er på 14 dager. Men hva kan arbeidsgiver egentlig gjøre om jeg sier at jeg ikke vil møte opp noe mer?

 

Verdt å ta med at det er provisjonsbasert jobb, og per nå har jeg ikke tjent ei eneste krone, så sjefen kan ikke holde meg igjen med lønn...

 

Mvh.

 

Da hadde jeg bare sagt at det er likegodt å la meg gå på dagen, da jeg ikke er motivert, ikke selger noe og ikke tjener noen penger.

 

Hvis lederen din har et snev av hjernekapasitet, så skjønner han at det er liten vits å tvinge deg til å være der i to uker.

 

Var i en lignende situasjon for noen år siden. Også provisjonsbasert. Jeg sluttet å møte opp og hørte aldri noe mer. En kompis jobbet i halvannet år med dørsalg. Han sluttet til slutt å møte opp. Fikk også lønn for det han hadde solgt, men aldri noe mer som skjedde.

 

Kommer selvfølgelig an på selskapet, men mange driter rett og slett i det fordi det er så mye gjennomtrekk og selskapene selv ikke er de med minst svin på skogen.

 

Alle disse shitty salgsjobbene.Det er vel ikke uvanlig at folk bare velger å forsvinne uten et ord fra sånne tullejobber.

Det er sikkert noen som lykkes i sånne jobber, men mitt inntrykk er stoor gjennomtrekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...