Gå til innhold

Piratpartiet er offisielt landsdekkende


Anbefalte innlegg

Trodde partiet skulle representere frihet. Det eneste jeg liker ved partiet er at de representerer digital frihet.

 

Synd de ikke har samme synspunkt i den virkelige verden. - Dersom du ser det som useriøst å være like frihetsforkjempende i den virkelige verden, må jeg si meg uenig med deg.

 

Piratpartiet og cannabispartiet har blitt partier som kjemper for én fanesak, men gjerne drar med seg "kameler" alle velgerne må svelge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaha? Synes diskusjon.no har høyere kvalitet enn feks vg sine diskusjonssider, enda førstnevnte er anonymt. Sikker på at du ikke legger skylda på feil faktor i "uten moderering og med anonymitet".

 

AtW

Jeg er selvsagt enig i at Diskusjon.no er et kvalitetsnettsted med god moderering. Jeg er heller ikke anonym her, for klikker man på profilen min, så dukker mitt virkelige navn opp.

 

Men skal være enig i at god moderering er minst like viktig som anonymitet på sikt i et forum. Når det gjelder åpne profiler og ytringer i f.eks VG, så er det vel endel tilfeller som grenser mot avlastning for psykiatrien. ;)

Lenke til kommentar
Piratpartiet ... har blitt partier som kjemper for én fanesak, men gjerne drar med seg "kameler" alle velgerne må svelge.

 

Ettersom vi ikke har stilt til valg ennå, er det litt tidlig å si at vi er et ensaks-parti, og at vi har en meny bestående utelukkende av nettnøytralitet og kameler. Tvert om ønsker vi å endre det politiske systemet, hvor folk får mer å velge i enn bare en håndfull gigantiske "alt-eller-ingenting" menyer.

Lenke til kommentar

Kan du forklare litt mer, men kort, hva det egentlig handler om? Mener du her mer direkte demokrati hvor velgerne er med å bestemme i enkeltsaker?

 

Kort fortalt: At man skal etablere nye prosesser for å best mulig representere borgernes interesser.

Langt fortalt: Proxy-valg, stemming basert på rangering fremfor simpelt flertall, åpenhet over hele fjøla, bort med bedrifts-lobby osv. Kommer jeg inn på tinget skal ikke jeg stemme etter egen overbevisning, jeg vil arbeide som en prosjektleder, en administrator. Min jobb er å identifisere egnede prosesser som har høy måloppnåelse, og så utføre dem. Uansett hva jeg selv mener om ting. Dette er en ny måte å tenke på og vil ta for lang tid å forklare her. Jeg har gjort et forsøk på FScons i Sverige, du kan se her:

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...