VillKusseSladden Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Om du har brukt kablene som er levert med så er det greit om ikke de er defekte da. Ingen av de er krysset så det er ikke noe problem. Neivel, hva mener du med dette?
agvg Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Neivel, hva mener du med dette? Ingen av kablene i GDS-pakken er krysset så derfor behøver han ikke fundere noe mer på det. I og med alle lanpene lyser som de skal så er antagelig problemet tilgangen enten hos Bluecom eller hos Telenor, det kan også ha skjedd ting på DSLAM-en i sentralen.
VillKusseSladden Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Trodde alle kablene var krysset, at dette var en forutsetning for at d skulle virke, men men. Lysene hos meg og lyste riktig men alikevel var det kabelen.
HawP Skrevet 18. september 2003 Skrevet 18. september 2003 Du har ikke en software firewall som blokkerer ICMP pakker? Var en gang borti samme problem, og da hadde jeg konfigurert Tiny personal firewall til å blokkere all inngående trafikk (uten spørsmål), det var litt vel strengt. Da ble også DHCP blokkert...
Evleos Skrevet 19. september 2003 Forfatter Skrevet 19. september 2003 Nå forsvant visst hele linjen min gitt, telefonen virker heller ikke. ARGH! Men jeg har ingen brannmur instalert, og microsoft sin innebygde er av. (Med mindre de har en "hemmelig")
z00l Skrevet 19. september 2003 Skrevet 19. september 2003 Du kan jo prøve å restarte adsl modemet. Det hjalp for meg en gang, men det var med tele2 da. Dra ut power på modemet og vent i minst 10 sekunder før du plugger det inn igjen. Har hjulpet mange tidligere med å få koblet opp på adsl, og faktisk i de aller fleste tilfeller, så ligger feilen hos leverandøren. Selv om du har lys i de riktige lampene på modemet, kan det være nok med en faktureringsfeil for at du ikke får forbindelse med sentralen. Et annet alternativ, er å ringe å be dem kjøre en test på linjen! mvh -z00l-
Evleos Skrevet 25. september 2003 Forfatter Skrevet 25. september 2003 Etter at vi meldte feil på det andre gang, fungerte det her nå plutselig. I'm so happy, because today....
Dazem Skrevet 25. september 2003 Skrevet 25. september 2003 Dreit meg kraftig ut med dette en gang.Hadde glemt og bruke krysset kabel. herremin da????? hva slags internett linje sitter du på??? man trenger ikke krysset kabel inn på enten router eller modem eller svitsj for den del!! bare husk!!! man trenger kun krysset kabel hvis man skal koble opp mellom 2 pc'er!!!!! jeg har ADSL fra telenor og den funker fint etter litt kabellegging. Og skal si den funker meget GODT uten krysset kabel drit....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå