Gå til innhold

[Løst] Skjermproblem på Galaxy S ll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,fikk plutselig beskjed på skjermen om at TouchWiz hjem har stoppet opp .

Dette medfører at jeg ikke får bruke telefonen , har prøvd å resette telefonen, tatt ut batteri osv men uten hell .

Må telefonen inn til rep eller er det en annen løsning ?

 

høres ut som du må oppdatere den eller kanskje gjenopprette fabrikk innstillinger...

 

eller kanskje bare gå innom Play og installere Go Launcher og oppleve en ny telefon...

 

 

Lenke til kommentar

Vil gjerne dele denne om andre får samme problem .

Her er løsningen :

 

Det du kan pröve er å dra ned "rullgardinen" på telefonen (den du drar ned fra toppen). Om du kommer inn der kan man komme seg inn på innstillinger ved å trykke på innstillinger-hjulet. Når du så har kommet deg inn på innstillinger gå til Programstyring. Her inne kan du dra deg fram og tilbake til du kommer til ALLE. Da får du opp en liste over alle applikasjoner og programmer. Bla deg ned til du kommer til Touchwiz Hjem, trykk på den, og derretter trykk "TÖM DATA". Da skal du ikke få noe mer problemer med dette.

 

Om du ikke kommer deg inn på innstillinger, så må vi desverre ta en tilbakestilling av telefonen. Dette gjöres på en måte hvor vi ikke behöver å komme inn på selve innstillinger.

 

Du behöver en reset. Vill opplyse om att du da mister all data på telefonen som bilder, kontakter som ligger på telefonen etc.

Så om det er mulig, gör en back up av telefonen på din PC via KIES. Har du ikke KIES installert på din PC/Mac, kan du laste ned KIES här:

http://www.samsung.com/no/support/usefulsoftware/KIES/JSP

 

For å göre en reset, slå av telefonen. Når telefonen er slått av, så holder du inne Volum opp, hjem, av/på knappene samtidigt.

till du ser "Android system recovery". For å bla i menyen bruker du volumknappene opp/ned og meny knappen eller av/på knappen for å bekrefte.

 

Så velger du "wipe data factory reset" og bekrefter. Etter det velger du "Yes -- delete all user data"

velg: "wipe cache partition"

Etter att du har gjort det velger du "reboot system now"

Telefonen starter opp som vanlig. gå igjennom start prosedyren som du gjorde förste gang du startet opp telefonen og importer eventuell back up fra KIES.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...