Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Seeding (Går sakte, nesten ikke)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan hende at det er nok "sterke" seedere ute der for de som laster ned så det ikke er behov for det du seeder. Du burde sjekke den oransje trekanten i nederste høyre hjørne av µtorrent for det betyr at du har en "tilkoblings feil" eller at tilkoblingen din ikke er optimal.

 

Alltid holdt meg til µtorrent så hva det kan være med BitTorrent det vet jeg ikke, men du kan dobbel sjekke instillingene for alle torrents og de spesifike torrentsene.

Lenke til kommentar

Det kan hende at det er nok "sterke" seedere ute der for de som laster ned så det ikke er behov for det du seeder. Du burde sjekke den oransje trekanten i nederste høyre hjørne av µtorrent for det betyr at du har en "tilkoblings feil" eller at tilkoblingen din ikke er optimal.

 

Alltid holdt meg til µtorrent så hva det kan være med BitTorrent det vet jeg ikke, men du kan dobbel sjekke instillingene for alle torrents og de spesifike torrentsene.

Har gjort det å sto ikke noe særlig der, funket også dårlig på TG :( Må nesten få seeda, ellers får jeg ikke lastet ned mer på iptorrents

Lenke til kommentar

Grunnen er sannsynligvis at torrents er kraftig seedet. Man bør starte forsiktig, helst ved å laste ned splitter nye torrents (fra i dag). Da er sjansen for å få dele filer med nye leechere mye større.

 

Laster man ned gamle filer, så vil det trolig være svært få som kommer til og din ratio vil suge lenge...

 

Man kan enklet sjekke om upload fungerer, ved å laste ned noe nytt fra f.eks thepiratebay og se om upload fungerer godt der.

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg kan se det så er det ingen andre som trenger å laste ned noe. I dine fem første torrents står det 0 peers. Da er det jo ingen peers å "seede" til.

 

Skal du få opp ratio er det lurt å laste ned noe som er helt nytt og helst litt populært. Erfaringen min er at spill gir god ratio. Disse lastes ned jevnt å trutt.

 

angående dine røde/oransje trekanter så bør du gå inn på ruteren din å sjekke om UPNP er satt på. Merk at dette er i noen tilfeller sett på som en sikkerhetsrisiko, og kan gjøre ruteren din ustabil. Jeg personlig har ikke merket noe som helst.

 

Lykke til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...