Gå til innhold

Trygt å reise til Seoul i sommer?


Gjest

Anbefalte innlegg

Har lyst til å reise til Seoul i sommer, men ser at forholdet mellom Nord- og Sør-Korea er mer anspent nå enn til vanlig. Noen som har tanker om hvorvidt det er trygt å dra til Seoul? Byen ligger jo veldig nærme grensen til Nord-Korea.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Drar dit selv i sommer med noen kamerater - kan jeg spørre hva du betalte for denne reisen?
Finner billetter t/r for rundt 6000,- men lurer på om det kan svare seg å vente og finne ennå rimeligere billetter?

Lenke til kommentar

Har lyst til å reise til Seoul i sommer, men ser at forholdet mellom Nord- og Sør-Korea er mer anspent nå enn til vanlig. Noen som har tanker om hvorvidt det er trygt å dra til Seoul? Byen ligger jo veldig nærme grensen til Nord-Korea.

Dra til Seoul! Den største faren ved å dra dit til sommeren er risikoen for heteslag! Den kan bli plagsomt varmt der på den tida...

Lenke til kommentar

Drar dit selv i sommer med noen kamerater - kan jeg spørre hva du betalte for denne reisen?

Finner billetter t/r for rundt 6000,- men lurer på om det kan svare seg å vente og finne ennå rimeligere billetter?

Var der fra slutten av mai til midten av juni, da betalte jeg 4500 (kampanje fra Lufthansa). Hvis dere reiser utenom fellesferien kan dere gjerne finne noe billigere enn 6000 hvis dere følger litt med på tilbud. :)

Lenke til kommentar

Dra til Seoul! Den største faren ved å dra dit til sommeren er risikoen for heteslag! Den kan bli plagsomt varmt der på den tida...

Ja, jeg tok sjansen på at det var trygt :) DMZ-en var åpen, været var veldig bra (jeg liker det varmt), fin natur, kjempegod mat og masse trivelige folk. Veldig glad for at jeg reiste ned der.

Lenke til kommentar

du har hvert i både NK og SK eflatjan, har du hvert ved DMZ på begge sidene?

 

turen jeg har bokka til NK i november drar til DMZ på NK siden, men jeg skal til SK i januar, så lurer på om det er vitsi og dra til DMZ da også

Da jeg planla min tur til NK og SK tenkte jeg også at jeg skulle prøve å besøke DMZ fra begge sider. Men når jeg var i Seoul ombestemte jeg meg. Droppa Sørsiden. En avgjørelse jeg ikke angrer på i ettertid. Ettersom jeg visste at jeg skulle til JSA/DMZ senere på turen (altså fra Nord) ville jeg heller bruke tiden i herlige Seoul. Turene fra begge sider ender jo opp i den samme bygningen! Å besøke JSA/DMZ fra Nord var svært så enkelt og helt udramatisk. Ingen formaninger, kleskoder og underskriving av ansvarsfraskrivelser og alt det der som man visstnok må gjennom dersom man besøker fra Sør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...