Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en laptopp HP Pavilion dv5 Ati mobility HD 3400 Series, 3072 MB DDR2 Ram, 500 GB hdd, AMD Turin X2 Ultra Dual-Core Mobile ZM-80 2.2 GhZ. usikker på pc alder men gjetter på 6 år. OSet som fulgte med var Windows vista homepremium 64 bit.

Harddisken som fulgte med var defekt så jeg byttet den ut med en 500 gb fra en defekt laptopp (formatert selvfølgelig) jeg installerete windows 7 ultimate 64 bit pirat cd key. nå har jeg windows 8 64 bit Trial version og pcen min går utrolig sent, den stopper av og til opp fryster i 3 sekunder så kommer den tilbake igjen og det er kun når jeg er på facebook og ikke noe annet.

 

Jeg har kjørt CrapCleaner flere ganger, Disk defrag har jeg ikke prøvd, men orker ikke og la pcn stå på for lenge da den blir utrolig varm. Pga støv antar jeg. :hm:

 

Før så kjørte pcn Call of Duty Mw2 på fullt uten problemer, nå kan den ikke kjøre spill fra 1998 (cs 1.6) smoothly engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pcen i seg selv er ikke noen kraftkar.. Det var den heller ikke som ny..

 

Mitt spørsmål her er vel hvor mye tid og krefter er du villig til å legge i en så gammel maskin?

 

De gamle DV5 modellene med AMD prosessor smeltet nesten som nye, å rense de for støv er av erfaring til ingen nytte.

 

At den ikke kan dra spill under windows 8 (og kanskje også fordi den fryser) er nok fordi du mangler skjermkortdriver:

(64-bit win8)

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Legacy/Pages/legacy-radeonmob_win7-64.aspx?type=2.4.2&product=2.4.2.3.12&lang=us&rev=13.1&ostype=Windows%208%20-%2064-Bit%20Edition

Lenke til kommentar

Pcen i seg selv er ikke noen kraftkar.. Det var den heller ikke som ny..

 

Mitt spørsmål her er vel hvor mye tid og krefter er du villig til å legge i en så gammel maskin?

 

De gamle DV5 modellene med AMD prosessor smeltet nesten som nye, å rense de for støv er av erfaring til ingen nytte.

 

At den ikke kan dra spill under windows 8 (og kanskje også fordi den fryser) er nok fordi du mangler skjermkortdriver:

(64-bit win8)

http://support.amd.c...4-Bit%20Edition

 

Jeg har ikke råd til ny pc og jeg kunne trengt en laptopp og ta me på skolen som ikke trenger ett eget forbanna bor som ikke passer oppi poser eller skolesekk med meg bare for at den skal ha en mild temperatur, jeg har også alle driverene installert, kan være at driverene ikke er kompetabel med windows 8.

Lenke til kommentar

Hei

 

Det jeg har gjort på 2 hp pc´er når de blir utrolig varme, og da samtidig utrolig trege, er og bytte kjølepasta på cpu. Dette har hjelpt utrolig mye, spesielt om pc begynner og bli noen år gammel.

Hei

 

Det jeg har gjort på 2 hp pc´er når de blir utrolig varme, og da samtidig utrolig trege, er og bytte kjølepasta på cpu. Dette har hjelpt utrolig mye, spesielt om pc begynner og bli noen år gammel.

 

 

Jeg har ikke noe liggene så vet du evt. hvor jeg kan få tak i kjøleplasta på en butikk ? evt har Elkjøp o.l det? eller evt Jula eller Biltema?

Endret av LittleWarrior
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...