Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Legetime "ikke møtt" pga. gammel adresse


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hadde i fjor bestilt en legetime, dette skulle ta maks 6mnd for å få time, men det skjedde da ikke, hadde etter hvert glemt denne bestillingen, og iløpet av tiden flyttet i tillegg.

Så skjer det da, endelig detter det et brev i postkassa, det er en regning på 1094,- for "ikke møtt".

Viser seg da at de har sendt flere brev, men det tok 5 brev for de å få fingeren ut av rompa og sjekke folkeregistrert adresse (har ikke endret folkeregistrert adresse noengang)

Så ringer jeg jo og forklarer at dette var jo leit, men får beskjed om at dette ikke er noe å gjøre med, regningen lyder egentlig 306, men blir 1094 pga gebyrer for ikke betalt osv osv skit.

Har betalt regningen for er jo til dels enig i at det er min feil for å ha oppgitt den adressen, men det skulle jo da heller ikke ta så lang tid å få svar.

Så lurer jeg på om det er noe jeg kan klage på her, er det vits? Skjønner ikke at helsevesenet kan være så teknologisk tilbakestående i 2012, ikke ringer de engang, eller sms eller mail eller noe som helst??

 

Lufter da problemet for dere juss hoder, håper noen kan gi oppløftende svar så pengene kan brukes på noe mer fornuftig enn det tullet her :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da liger åpenbart feilen hos dem, viss du har endra adressen i folkeregistret så er det ikke du som har gjort noe feil. Klag klag klag.

 

Muligens noen andre som har åndsverket som kan slå opp en lov om det

 

Er her problemet ligger, har aldri endret folkeadressen, den har alltid og vil så lenge jeg er student være hjemme hos foreldrene mine, bestilte timen gjennom fastlege, og her har det skjedd en misforståelse i at han har satt min studentadresse istedenfor folkeadresse på bestillingen, dette var ikke jeg klar over, og fikk aldri med meg brevene siden jeg flyttet før de kom.

Lenke til kommentar

Det er jo også et spørsmål her hvorvidt de har fått brevene de sendte i retur eller ei.

 

De kan ikke uten videre slå opp i folkeregisteret for å finne din folkeregistrerte adresse å sende regning til..

Oppslag i folkeregisteret (som de sannsynligvis ikke har direkte..) er ganske strengt regulert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...