Gå til innhold

rsync / DeltaCopy fra windows til NAS (qnap)


Anbefalte innlegg

Jeg sliter for tiden med å ta en remote backup fra en arbeidsstasjon til en NAS som ikke står lokalt. Jeg bruker qnap sin brukernavn.mycloudnas.com til å videreføre NASens IP-adresse, og jeg får kontakt med serveren.

 

Jeg bruker DeltaCopy for å gjøre backupen. Her skriver jeg inn mycloudnas-adressen, og ressursnavnet slik som jeg har satt det opp. jeg fører også inn autentiseringen slik det skal være.

 

Problemet er at når jeg velge autentisering, får jeg ikke kontakt med serverens ssh. Det timer bare ut. Er det noe spesielt jeg må gjøre her? ssh er aktivert på serveren.

 

Dersom jeg unngår å velge autentisering, får jeg bare feilmeldinger tilbake fra server.

 

Problemet er at jeg ikke helt skjønner mekanismene som ligger bak dette. For å få en god backup, hva er det som trengs for å få kommunisert med serveren?

 

Setter pris på om noen kunne hjulpet meg inn på riktig spor her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt spørsmål kanskje men, har du åpnet port 22 i firewall og port-forward'et den til NAS'en?

Jeg var sikker på at porten var åpen, men det var den ikke... Menjeg fikk det ikke til å virke allikevel. Skjønner ikke helt hva jeg gjør feil. Mulig den lokale brannmuren kødder med meg, men jeg har ikke administrasjonstilgang til den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...