Gå til innhold

G55VW - Skal være 12GB RAM, men er kun 8GB


Anbefalte innlegg

Har en Asus G55VW gaming laptop som jeg kjøpte i fjor sommer. (mai)

Nylig la jeg merke til at den kun oppga 8GB minne, selv om jeg mente at det skulle være mer. Tenkte ikke så mye over det til å begynne med, men så la jeg merke til at det faktisk står 12GB på klistremerket ved siden av touchpad'en.

 

Skrudde med en gang av dekselet på baksiden for å sjekke om det kunne være en brikke som var løs, men fant kun to tomme minnesokler. Så vidt jeg vet skal hovedkortet kun ha 4 sokler, så konklusjonen må da være at det kun er to minnebrikker på 4GB hver som står i de interne soklene som ikke er tilgjengelig fra utsiden. En sjekk i CPU-Z viser at det er to 4GB-brikker som står i slot #2 og #4. #1 og #3 er tomme ifølge CPU-Z, og jeg antar at det er de to som er under dekselet på undersiden.

 

Ettersom jeg ikke har noe minne til å ha hatt av dekselet før, antar jeg at det aldri har vært noen minnebrikker i de to soklene der, med mindre de på en eller annen måte har løsnet og forsvunnet inne i maskinen (veldig lite sannsynlig ettersom det ikke virker til å være noe løst inni).

 

Maskinen var kjøpt fra Komplett, og en sjekk av ordrebeskrivelsen bekrefter at modellen skal ha 12GB minne.

 

Er det noen som vet/husker hvordan dette skal fungere?

Kommer maskinen med 12GB, eller kan det ha vært noen brikker som har fulgt med løst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tatt en telefon til komplett og spurt dem hva som har skjedd for noe. Tlf: 33005500

Men ettersom du har åpnet pc'n så kan komplett si at det var 12 GB ram i pc'n når de sendte den og at de ikke har noen garanti for at du ikke har tatt ut 4 GB og sier at dem ikke var der. Så mitt tips er å si at du har sjekket det med med sortware.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt en telefon til komplett og spurt dem hva som har skjedd for noe. Tlf: 33005500

Men ettersom du har åpnet pc'n så kan komplett si at det var 12 GB ram i pc'n når de sendte den og at de ikke har noen garanti for at du ikke har tatt ut 4 GB og sier at dem ikke var der. Så mitt tips er å si at du har sjekket det med med sortware.

Har ikke åpnet selve PC'en, bare dekselet på baksiden som er beregnet på å kunne åpnes for å sette inn ekstra minne. Tviler på at det har noen betydning for garantien.

 

Uansett tror jeg ikke jeg gidder å bry meg. Lurer bare litt på hvordan dette egentlig skal være.

Siden det står 3x4GB i beskrivelsen betyr det at det i såfall skulle ha vært 1 ekstra 4GB, brikke og da ville vel ikke maskinen kjørt i dual-channel uansett, så da er det bedre å bare kjøpe et 2x4GB dual kit til 400kr og sette inn.

 

Syns bare det var meget snodig, og skulle likt å vite hva forklaringen på dette var.

Lenke til kommentar

Syns bare det var meget snodig, og skulle likt å vite hva forklaringen på dette var.

 

Du vil jo få en forklaring viss du tar kontakt med komplett.

Sannsynligvis en kreativ historie de finneropp på sparket der og da siden det er så lenge siden. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...