Gå til innhold

Førsteinntrykk: Galaxy S4


Anbefalte innlegg

Deilig å se at det ikke lengre er Samsung som ligger på top på ytelses fronten! Har store forventninger til HTC One! Synd jeg ikke lider av for mye penger...Jeg gleder meg også til å se hva disse telefonene skårer i AOSP Android uten bloatware... Jeg føler Samsung er eksperter på å legge til funksjoner og apper ingen har bruk for!

 

HTC har da hele tiden vært på top i ytelse sammen med Samsung? Apple også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De flippcover'ne som vises her, virker så å si identiske med de som er til andre Galaxy modeller i dag. Jeg mente at de viste noen andre flippcovere på lanseringa i New York, som var delvis gjennomsiktige, slik at man så hvem som ringte uten å måtte åpne flippen...? Er det bare jeg som har sett det?

 

Nei, de har dem ikke på bildet, men de kommer ut. Amobil har ikke fått inn enda sa de, men den er listet på komplett.no på gs4 tilbehør 300kr eller noe tror jeg den koster.

Lenke til kommentar

HTC har da hele tiden vært på top i ytelse sammen med Samsung? Apple også.

Joda, men jeg har alltid følt, og det har også vist seg i benchmarks, at HTC Sense sluker mye av CPU og GPU-kraft, noe som gjør at de ikke yter like godt. Men hvis man kjører AOSP Android på en HTC, så vil du ikke angre!

Lenke til kommentar
Joda, men jeg har alltid følt, og det har også vist seg i benchmarks, at HTC Sense sluker mye av CPU og GPU-kraft, noe som gjør at de ikke yter like godt. Men hvis man kjører AOSP Android på en HTC, så vil du ikke angre!

 

Benchmarks har jo fint lite å si i det daglige.

 

At HTC Sense sluker mye av CPU og GPU-kraft er jo relativt begrep, hva er mye? 10%, 20%, 30% 40%? Dette er vel uansett ikke et problem for folk lengre i og med at de fleste mobiler i dag har så mye kraft å ta av, det er ganske mange år siden jeg ble plaget av at Sense gjorde telefonen min noe tregere ihvertfall, pluss at min subjective mening er ihvertfall at sense både ser pent ut, og er veldig intuitivt.

 

En god praktisk grunn til å kjøre AOSP kan jo være muligheten for å spare litt batteritid, selvom jeg ikke har noen spesiell erfaring med AOSP på de nyere telefonene nå så vet ikke hvor mye det er å spare på å gjøre det lengre? Ellers står man jo igjen med smak og behag bare.

Lenke til kommentar

post-131485-0-50071300-1364147841_thumb.png

 

Litt har jo skjedd siden min Galaxy S(1) og S2 :)

Liten digresjon;

Har en Galaxy S(1) som ble degradert til jobb tlf etter jeg fikk Note (N7000) i 2011. Sendte den nylig inn til rep pga defekt menyknapp. Til tross for tydelige store hakk i plasten rundt skjermen fikk jeg skiftet glasset og plasten kostnadsfritt. Bortsett fra bakdekselet så ser telefonen heeelt ny ut nå. :wee: Synest fremdeles det er en temmelig kurrant telefon i dag, ser vi bortifra at den ikke har aller siste android versionene (eneste jeg virkelig savner er forsåvidt Allshare Play). I sommer blir den gitt til en heldig mann i filippinene.

 

Kona sin Galaxy S2 fikk nytt liv etter Android 4.1.2(?), noe jeg håper min Note (5,3"/N7000) får om ikke lenge. Da holder den fint til Note III og kanskje enda lengre. :yes:

Lenke til kommentar
Skal godt gjøres at SG4 gruser Htc one, de kommer jo med samme processor. SG4 har litt høyere klokke frekvens, men det er alt
Samsungen kjører nyere android verson, som kan gi bedre ytelse. Vent til 4.2 kommer til One så blir det nok helt likt.

 

Hvis man leser under bildene så står det at de først fikk ytelse tester som var dårligere en One

Lenke til kommentar

Deilig å se at det ikke lengre er Samsung som ligger på top på ytelses fronten! Har store forventninger til HTC One! Synd jeg ikke lider av for mye penger...Jeg gleder meg også til å se hva disse telefonene skårer i AOSP Android uten bloatware... Jeg føler Samsung er eksperter på å legge til funksjoner og apper ingen har bruk for!

 

Ser du har fått med deg Xperia V...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...