Lakrisbåt Skrevet 16. mars 2013 Skrevet 16. mars 2013 Begynner å bli drittlei mailleverandøren min, myhosting.com. Har mailboksen satt opp på laptop, stasjonær, mobil og tablet. Holder hver dag på å slette samme 5 spammailene som kommer på hver klient. Nå er jeg lei. Vil ha en løsning der dersom jeg sletter på den ene enheten så skal den være slettet på de andre osv. Vet ikke om det er en exchange-løsning eller ei. Noen som har tips på en rimelig løsning?
_Xorcist Skrevet 16. mars 2013 Skrevet 16. mars 2013 (endret) Begynner å bli drittlei mailleverandøren min, myhosting.com. Har mailboksen satt opp på laptop, stasjonær, mobil og tablet. Holder hver dag på å slette samme 5 spammailene som kommer på hver klient. Nå er jeg lei. Vil ha en løsning der dersom jeg sletter på den ene enheten så skal den være slettet på de andre osv. Vet ikke om det er en exchange-løsning eller ei. Noen som har tips på en rimelig løsning? Det du trenger er vel en løsning som støtter IMAP. Da synkroniseres mail på tvers av enheter. Selv bruker jeg @gmail.com, men med Google Apps er det mulig å bruke sitt eget domene med Gmail-interface på web. I tillegg er IMAP støttet hvis du vil bruke egne klienter i stedet for web. Jeg synes Google er veldig flinke på å sortere ut junk-mail. Hvis du skal ha eget domene så tar Google $5/month per bruker. I tillegg kommer domenekostnader. Endret 16. mars 2013 av _Xorcist
Konto brukes ikke Skrevet 16. mars 2013 Skrevet 16. mars 2013 google sin mail. Forøvrig helt sikker på at du ikke har settings i klient til å beholde en kopi på server?
RattleBattle Skrevet 16. mars 2013 Skrevet 16. mars 2013 Sett opp med samme settings som du har, men velg IMAP i mailklienten: http://myhosting.com/kb/index.php?/article/AA-00771/0/Configuring-Email-Clients.html
Lakrisbåt Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Skrevet 16. mars 2013 Ser ut som jeg er satt opp med pop3 ja. Prøver meg på imap. Må slette hele Outlook for å få lov til det :/ Vil imap løse problemene mine mon tro? har domene knyttet opp til mailen ja.
_Xorcist Skrevet 16. mars 2013 Skrevet 16. mars 2013 Ser ut som jeg er satt opp med pop3 ja. Prøver meg på imap. Må slette hele Outlook for å få lov til det :/ Vil imap løse problemene mine mon tro? har domene knyttet opp til mailen ja. Det gjør at det du gjør synkroniseres mellom alle klientene som bruker IMAP, men det blir ikke noe mindre spam av den grunn (du bare slipper å slette det på alle klientene dine).
Lakrisbåt Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Skrevet 16. mars 2013 Supert, det fynka med å sette opp som imap. Nå er det søppelmail problemet. Noen tips der? er det noen gode filtere jeg kan importere. Sliter med mail av typen dhl, fedex, ups, linkedin, paypal, amazon osv. De ser utrolig ekte ut og jeg skjønner godt om noen lar seg lure. Får også en del sånn "buy this stock mailer"
myhken Skrevet 16. mars 2013 Skrevet 16. mars 2013 Jeg har brukt Myhosting.com i årevis nå, og ser ikke helt det problemet du har. Jeg går ut i fra at du bare bruker den billigste pakken, den med Exchange webmail og så POP/IMAP støtte? Hvis ja, så bør du gå bort fra å bruke POP til å bruke IMAP, det er jo gratis og følger med kontoen. Om du vil ta steget enda lengre så må du oppgradere til full Exchange konto (Mobile email + Outlook). Da vil alle enhetene du kobler opp mot Exchange alltid være helt oppdatert. Sletter du en epost på mobilen, så er den slettet på alle de andre enhetene dine også. Jeg bruker denne løsningen på et par av epost kontoene mine, og har satt opp epost på to bærbare pcer, en virtuell pc, mobil telefon + nettbrett. Så du trenger ikke å bytte fra Myhosting.com, du må bare a)bytte til IMAP eller b) oppgradere til full Exchange konto.
Lakrisbåt Skrevet 16. mars 2013 Forfatter Skrevet 16. mars 2013 (endret) Jeg har brukt Myhosting.com i årevis nå, og ser ikke helt det problemet du har. Jeg går ut i fra at du bare bruker den billigste pakken, den med Exchange webmail og så POP/IMAP støtte? Hvis ja, så bør du gå bort fra å bruke POP til å bruke IMAP, det er jo gratis og følger med kontoen. Om du vil ta steget enda lengre så må du oppgradere til full Exchange konto (Mobile email + Outlook). Da vil alle enhetene du kobler opp mot Exchange alltid være helt oppdatert. Sletter du en epost på mobilen, så er den slettet på alle de andre enhetene dine også. Jeg bruker denne løsningen på et par av epost kontoene mine, og har satt opp epost på to bærbare pcer, en virtuell pc, mobil telefon + nettbrett. Så du trenger ikke å bytte fra Myhosting.com, du må bare a)bytte til IMAP eller b) oppgradere til full Exchange konto. Ok, skjønner. Imap er nå satt opp på alle enheter. Så en vil ikke få samme funksjon av imap på f.eks outlook og en android-mobil, en må ha den oppgraderte saken? Edit. Ser ut som at dersom jeg sletter på mobilen så blir den også slettet på outlook Endret 16. mars 2013 av Lakrisbåt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå