Gå til innhold

Får venner uten å legge til på Facebook


Anbefalte innlegg

Jeg legger til venner på Facebook uten at jeg vet at jeg legger til noen.

 

Har vært plaget med det tidligere, og i dag begynte det igjen. Personen som godtok venneforespørselen min kjenner jeg ikke, og vi hadde tre felles venner.

Noen som har vært borti dette?

 

Kan nevne at jeg er forsiktig hva jeg trykker på av linker og anna møl :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

1. Noen andre er innlogget på brukeren din.

2. Du er enormt surrete.

 

Nei, dette stemmer nødvendigvis ikke. En nyopprettet konto kan få venneforespørsler som strengt tatt ikke er utsendt av personen det gjelder. Det samme har skjedd meg.

Lenke til kommentar

Nei, dette stemmer nødvendigvis ikke. En nyopprettet konto kan få venneforespørsler som strengt tatt ikke er utsendt av personen det gjelder. Det samme har skjedd meg.

 

Kan du bevise det ? Facebook sender ikke forespørsler av seg selv. De har 500 millioner brukere, om ikke mer. Hadde det vært ett problem ville facebook informert brukerene, samt tettet feilen iløpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Kan du bevise det ?

 

Nei, det blir vanskelig. Men da det skjedde, ble jeg venn med en person jeg kjente fra før av, så jeg oppklarte saken med ham og konkluderte dermed med at Facebook hadde sendt ut en forespørsel på mine vegne.

Endret av Slettet-w7DZlO15
Lenke til kommentar

Nei, det blir vanskelig. Men da det skjedde, ble jeg venn med en person jeg kjente fra før av, så jeg oppklarte saken med ham og konkluderte dermed med at Facebook hadde sendt ut en forespørsel på mine vegne.

 

Selvfølgelig kan du tro at de gjorde det, men det får ikke jeg til å stemme hvertfall. Tror nok du har trykket feil, godtatt en forespørsel eller sendt en med ett uhell.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Selvfølgelig kan du tro at de gjorde det, men det får ikke jeg til å stemme hvertfall. Tror nok du har trykket feil, godtatt en forespørsel eller sendt en med ett uhell.

 

Nei, det samme har skjedd med to andre (les: nyopprettede kontoer), så jeg er helt sikker.

Lenke til kommentar

Om du er usikker på om noen er inne på facebooken din, bytt passord å slå på Secure Browsing: https://www.facebook...56201551113407/

 

Med dette avslått er det ingen problem å komme seg inn på hvemsomhelst sin facebook, bare man er på samme nettverk.

Er nok mulig jeg er facerapet, og den nylige venneforespørselen som ble lagt til kan jo selvsagt være fra da jeg ble facerapet.

Bruker Secure Browsing, og den ble nok opprettet etter det fatale skjedde :hm:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro de som sender ut automatiske venneforespørsler har gitt facebook tilgang til diverse maillister eller telefonnumre som er koblet opp mot facebook. :)

 

Tilsvarende får nyeregistrerte brukere slik som iFire automatisk venneforespørsler ved registrering fordi andre har gitt facebook tilgang til sin mailliste, og da facebook "oppdager" at en matchende mailadresse blir registrert sender den ut forespørsel (evt. har forespørselen ligget i kø siden personen godtok innhetingen av mailadresser, og ble sendt ut da registreringen av mailadressen ble gjennomført).

 

At facebook automatisk sender ut venneforespørsler, som tilfeldigvis matcher folk man kjenner fra det virkelige liv / kjenner fra før av, slik som med Nathalie; det har jeg ingen tro på. En mer fornuftig forklaring er maillister, msn-kontakter, og mobilnumre.

Endret av exonum
Lenke til kommentar

Jeg vil tro de som sender ut automatiske venneforespørsler har gitt facebook tilgang til diverse maillister eller telefonnumre som er koblet opp mot facebook. :)

 

Tilsvarende får nyeregistrerte brukere slik som iFire automatisk venneforespørsler ved registrering fordi andre har gitt facebook tilgang til sin mailliste, og da facebook "oppdager" at en matchende mailadresse blir registrert sender den ut forespørsel (evt. har forespørselen ligget i kø siden personen godtok innhetingen av mailadresser, og ble sendt ut da registreringen av mailadressen ble gjennomført).

 

At facebook automatisk sender ut venneforespørsler, som tilfeldigvis matcher folk man kjenner fra det virkelige liv / kjenner fra før av, slik som med Nathalie; det har jeg ingen tro på. En mer fornuftig forklaring er maillister, msn-kontakter, og mobilnumre.

Jeg laget mailen rett før jeg laget facebookprofilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...