Gå til innhold

Skjermkort med to skjermer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å forstå hva du mener...

 

Du får høyere ytelse med to av samme kort ja, men du må ha et hovedkort som støtter Crossfire / SLI.. Det kan ofte bli problemer med Crossfire / SLI, ihvertfall når et spill nettopp har kommet ut og drivere ikke er helt optimalisert for flere skjermkort enda.. Mange får bla. noe som kalles for microstuttering (søk på google). Så det er ofte greit å holde seg til et skjermkort, hvis man ikke vil ha masse styr med driveroppdateringer og instillinger osv.. Så skal du bruke rundt 3000 kr på et skjermkort så ville jeg gått for et AMD HD 7970 GHz 3GB ;)

Lenke til kommentar

Det er mer eller mindre ingenting som gir bedre ytelse per krone enn GTX 660 Ti, og med to slike så er det i toppklasse rent ytelsesmessig (FPS) til en meget fin pris. Og med toppklasse så mener jeg at den lander omtrentlig rundt Geforce Titan, og utkonkurrerer glatt et HD 7970 GHz Ed.

 

Men skal du virkelig spille med to skjermer? Det er jo ikke akkurat særlig vanlig eller optimalt, med mindre du spiller hovedsakelig strategi-baserte spill.

 

Det er mildt sagt en kraftig overdramatisering at SLI gir masse styr med driveroppdateringer og innstillinger. Bruker ikke noe mer tid på driveroppdatering enn den gjennomsnittelige gamer, og har ikke hatt noe særlig mye mer styr (i hvert fall ikke i moderne tid). Har hatt SLI siden det først ble lansert for mange år tilbake, testet flere skjermkortkonfigurasjoner for HW.no og ITpro, samt på hobbybasis og har derfor solid grunnlag.

 

At visse kan ha litt problemer kan hende, men er som regel sjelden.

 

Hvis du derimot KREVER at et spill skal funke utmerket til SLI den dagen det blir lansert, så er nok SLI ikke noe for deg, for du bør som regel kunne vente en ukes tid eller to før drivere blir optimaliserte.

 

Microstuttering er derimot et problem du ikke kommer helt unna, men som vil variere etter modell og konfigurasjon og spill du prøver. Jo høyere FPS, jo mindre sjanse for Microstutter, og det er derfor værst når du presser kortene så langt du klarer. Kjører du uten V-Sync så er det uansett et minimalt problem, om noe overhode.

 

Crossfire virker også å ha en tendens til noe mer, mens GTX 600-serien har rykte for å være av de bedre serierene sånnsett. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Microstuttering er derimot et problem du ikke kommer helt unna, men som vil variere etter modell og konfigurasjon og spill du prøver. Jo høyere FPS, jo mindre sjanse for Microstutter, og det er derfor værst når du presser kortene så langt du klarer. Kjører du uten V-Sync så er det uansett et minimalt problem, om noe overhode.

 

Kan du forklare hva det betyrXD ? googla det og skjønte ikke helt så trykka jeg på bilder men ja skjønte ennå ikke helt?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du skal kjøre SLI/CrossFire her. Jeg bruker et enkelt 670-kort til spilling og annen bruk (med to skjermer samtidig, 1920x1080) og har ingen problemer med det.

 

Ja jeg har lest det men er det ikke bedre med to siden da blir det liksom sammenhengende den nede der du vet den linja med alle proggene på?

 

Om du mener oppgavelinjen, går ikke den over flere skjermer uansett om du kjører flere kort eller ikke :)

 

EDIT: Naturligvis får du bedre ytelse om du bruker flere skjermkort, men om det er noe poeng i det i dette tilfellet, er en annen sak :)

Endret av Brusglass
Lenke til kommentar

SLI 660ti gir deg rundt 100-120 fps i bf3 med alt på ultra på 1 skjerm er ikke sikker hvis man har 2 skjermer, men bf3 har vært ute så lenge at det har blitt optimalisert.. har selv 2 660ti og de funker fett (har selv overclocka kortene så de gir mer futt en vanlig)

Lenke til kommentar

Jeg spiller forresten en god del bf3 og cod eller skal begynne så snart jeg får skjermkort og pcn er ferdig. Men det jeg da lurer på er vist jeg tar sli kommer jeg til og støte mye på microstutter greia da?

Om du ser etter microstutter er det nesten alltid mulig å finne det. I tyngre spill, som Far Cry 3, Hitman Absolution og Crysis 3 vil du veldig lett legge merke til det om du kjører for høye grafikkinnstillinger.

SLI 660ti gir deg rundt 100-120 fps i bf3 med alt på ultra på 1 skjerm er ikke sikker hvis man har 2 skjermer, men bf3 har vært ute så lenge at det har blitt optimalisert.. har selv 2 660ti og de funker fett (har selv overclocka kortene så de gir mer futt en vanlig)

En ekstra skjerm som viser skrivebordet har ingen innvirkning på framerate i spill ;)

BF3 er horribelt optimalisert for CPUer, og enkelte innstillinger i spillet gir ikke den bildekvalitetsforbedringen de skal gi (MSAA er en veldig åpenbar synder.)

 

Har du prøvd noen tyngre spill enn BF3 forresten? Crysis 3, Far Cry 3, Hitman Absolution? SLI og CFX sliter mest når man belaster kortene 100% og framerate ligger under 60 fps.

Lenke til kommentar

Takk for svar så langt, men jeg kommer nok ikke til og spille på begge skjermen samtidig. (med mindre jeg ikke har noe og gjøre) og jeg kommer nok til og spille crisis 3 som en test og kanskje far cry 3. (mest ps3 når det kommer til far cry tipper jeg) Da er det siste spørsmålet om hvilken jeg skal ta? Tenkte noe ifra gainward vist det føller med spill når jeg skal ha det.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761147

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...