Gå til innhold

Hjelp til overklokking!


Anbefalte innlegg

Hello, skulle gjerne overklokka litt :D

 

følgende specs:

 

ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-V PRO

Intel Core i7 2600K @ 3.40GHz

16,0 GB DDR3

AMD Radeon HD 6950

 

 

Leste på nettet det var en "bryter" på hovedkortet eller noe som "overklokka" men hakke finni no..

 

Men vil gjerne overklokke skjermkortet, og prosessoren og rammen?^^

 

hjelp med hvem programmer, og gjerne guider så jeg vet hva jeg kan sette ting opp til som max..

Endret av piecreator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet kan man overklokke bare ved å høyre klikke på skrivebord og så gå på AMD castalyst, så aktiverer du overdrive!

Her er et lite bilde som viser hvor!

3732_07.png

 

Slik jeg har forstått så er dette trykt siden den er limitet...så bare til å ta den fra 800 til 840...har samme skjermkort.

 

Det finnes et annet program som ikke er limitet, men der må du være forsiktig.

Det heter vel TRIXX

trixx-2.jpg

 

 

Kan også bruke MSI Afterburner

 

 

CPU og ram er vel slik som man overklokker i biosen, er sikkert mulig på softwaren som du fikk vel med hovedkortet. Det er vel ASUS AI Suite II V2.01.01 Install Program for Windows XP/7/8 32bit & 64bit.

Det finner du her http://www.asus.com/...ort_Download_29

 

Jeg bruker vel det samme på mitt kort men jeg har bare settet det på gaming mode i biosen... Det kan hende at kortet ditt har samme mulighet

 

Her ser du hvordan det er

a5f2037b_Desktop_2012_01_04_18_45_08_818.jpeg

Endret av SindreMA
Lenke til kommentar

prøv i catlyst senteret

eller i cmd i kjør (husk må kjøres i adnimistrator) der skriver sfc /scannow da kommer den til og scanne vis det er mulighet til og jøre det

da kommer det opp noen valg da skriver du tallet før valget (cpu tror det er 4) da kan du låne minne fra rammen din hardisken eller skjermkortet dette skjer automatisk du kan jøre det samme med skremkort og ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...