Gå til innhold

[SimCity] - <Las Diskus> - Diskusjon.no's SimCity region #2! - |REGIONEN ER FULL|


  

29 stemmer

  1. 1. Navn på region?

    • Diskuville
      1
    • Diskustan
      6
    • Diskurika
      0
    • Diskurque
      1
    • Diskustad
      0
    • Las Diskus
      9
    • Diskus
      2
    • Lappland
      1
    • Svettistan
      3
    • Tjommistan
      0
    • Langtvekkistan
      2
    • Wasteland
      1
    • Diskusia
      1
    • Keskustelu
      0
    • Arutelu
      2


Anbefalte innlegg

Vil bare slenge ut at jeg mest sansynelig ikke kommer til å være online å spille før spillet blir sluppet i Europa. Ser at en del kanskje kommer til å bruke vpn for å skaffe seg tidligere tilgang, men jeg har bestemt meg for at jeg faktisk ikke har tid til et nytt spill denne uka, så må bite tenna sammen :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ord som slutter på Town, City og Ville blir egentlig litt teit i og med at det er navn på en region og ikke en by.

 

Hva synes dere om denne fordelinga forresten?

- Sawyer's Crossing: Retolan

- Huckleberry Island: -bLaZiNg^DuCk-

- Harper Plains: TeslaCoil

- Thatcher Overlook: TrondH86

 

- Cottonwood Forest: Bosch

- Magnolia Wetlands: Drevils

- Honeysuckle Marsh: Matsemann

- Willow Woods: Anti_catalonia

 

- Rising Sun Valley: MartinF

- Barleycorn Point: K-V-L

- Stackolee Ravine: Abell

- Cotton Bend: LarsenJ

 

- Washtub Fields: Bysno

- Spooner Plains: Xazz

- Jugband Hills: Brogen

- Kazoo Basin: Jevez95

 

Om vi får komme med ønsker, så ønsker jeg Stampslettene (evt. Storslettene) om jeg skal starte med oljeboring. Det må vel også balanseres industri/bolig per cluster.

Jeg la deg på Rising Sun Valley nettopp fordi det er mye olje der. :) Håper det går fint. Endret av Bysno
Lenke til kommentar

Stackolee Ravine har mye kull og mineraler så vet ikke helt om det er best å plassere meg der når jeg skal fokusere på gambling eller utdannelse :)

 

Er du sikker på det? Ifølge Wikien er det null kull i Stackolee Ravine.

 

EDIT: Dessuten, det er veldig mange områder med kull og mineraler. Så alle de som skal spesialisere seg innen det, har fått en sone som passer bra for dem. :)

Endret av Bysno
Lenke til kommentar

Er du sikker på det? Ifølge Wikien er det null kull i Stackolee Ravine.

 

EDIT: Dessuten, det er veldig mange områder med kull og mineraler. Så alle de som skal spesialisere seg innen det, har fått en sone som passer bra for dem. :)

 

Stackolee Ravine - The creeks running through Stackolee Ravine offer a challenge to mayors. Mayors who rise to this challenge can expect to find coal and raw ore deposits on the other side of each bank in this site.

 

Men som du sier så har jo de som skal ha fått plass med det :) Skulle gjerne hatt litt mere byggeplass, men skal ikke klage.

Lenke til kommentar

Info pre-release stemmer ikke helt med det som er i release nå for ganske mange regioner. Jeg så på simcityhall.net at Rising Sun Valley hadde 3 oil. Men fra Refsa sine screenshot i Region#1 tråd så har soldalen 2 kull, 0 råmalm, 2 olje.

Er Stampsletta og storslettene de eneste med 3 Oil ingame nå.

 

(Hadde foretrukket bare de opprinnelige engelske navnene i klienten selv.)

 

Ord som slutter på Town, City og Ville blir egentlig litt teit i og med at det er navn på en region og ikke en by.

 

Hva synes dere om denne fordelinga forresten?

- Sawyer's Crossing: Retolan

- Huckleberry Island: -bLaZiNg^DuCk-

- Harper Plains: TeslaCoil

- Thatcher Overlook: TrondH86

 

- Cottonwood Forest: Bosch

- Magnolia Wetlands: Drevils

- Honeysuckle Marsh: Matsemann

- Willow Woods: Anti_catalonia

 

- Rising Sun Valley: Xazz

- Barleycorn Point: K-V-L

- Stackolee Ravine: Abell

- Cotton Bend: LarsenJ

 

- Washtub Fields: Bysno

- Spooner Plains: MartinF

- Jugband Hills: Brogen

- Kazoo Basin: Jevez95

 

Jeg la deg på Rising Sun Valley nettopp fordi det er mye olje der. :) Håper det går fint.

Endret av Xazz
Lenke til kommentar

Info pre-release stemmer ikke helt med det som er i release nå for ganske mange regioner. Jeg så på simcityhall.net at Rising Sun Valley hadde 3 oil. Men fra Refsa sine screenshot i Region#1 tråd så har soldalen 2 kull, 0 råmalm, 2 olje.

Er Stampsletta og storslettene de eneste med 3 Oil ingame nå.

 

(Hadde foretrukket bare de opprinnelige engelske navnene i klienten selv.)

Hm, jeg skjønner. Det som er litt dumt er at begge de to bysonene er i samme cluster. Men ikke noe problem, jeg bytter deg med MartinF.

Endret av Bysno
Lenke til kommentar

Hva synes dere om denne fordelinga forresten?

- Thatcher Overlook: TrondH86

All resources but oil; Rail, Port

 

3 kull og 3 vann ifølge denne. (IGN sa det var mye olje, men den infoen ser gammel ut, så jeg stoler mer på den som er to dager gammel.)

 

Sikkert greit. Uten preferanser får man bare starte et sted. :) Da blir det kull til kraftproduksjon!

 

Har lagt til alle på Origin, unntatt Jevez95. Origin fant ikke noen bruker med det navnet.

Lenke til kommentar

Er nok mange som trenger tid til innkjøring. Selv om man var med i betaen, er det svært mye man ikke har fått prøvd ennå. Man har det grunnleggende på plass (det er ikke veldig annerledes fra andre SimCity-spill), men spesialisering utover gambling er det så godt som ingen som vært borti.

 

Men jeg lurer (for det vil unektelig skje): Vil det være problematisk om man roter seg bort i egen by i denne regionen, eller er det noe som kan løses uten at det gir for store utslag på resten av regionen? Kan man f.eks. starte byen på nytt?

Lenke til kommentar

Er nok mange som trenger tid til innkjøring. Selv om man var med i betaen, er det svært mye man ikke har fått prøvd ennå. Man har det grunnleggende på plass (det er ikke veldig annerledes fra andre SimCity-spill), men spesialisering utover gambling er det så godt som ingen som vært borti.

 

Men jeg lurer (for det vil unektelig skje): Vil det være problematisk om man roter seg bort i egen by i denne regionen, eller er det noe som kan løses uten at det gir for store utslag på resten av regionen? Kan man f.eks. starte byen på nytt?

 

Enig. Jeg antar at det går greit ihvertfall i starten. Men etterhvert som byen din har blitt stor og betyr mye for nabobyene så tror jeg det er lurt å la vær.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke veldig anderledes fra andre sim city spill, men denne typen spill har aldri vært noe for meg. Det er først når jeg har blitt eldre (25år) at jeg innser hva jeg har gått glipp av, så dette blir det første sim city spillet for min del :)

 

Det går sikkert an å få litt guiding om man er helt ny. Ellers har jo spillet en tutorial også. :)

 

Enig. Jeg antar at det går greit ihvertfall i starten. Men etterhvert som byen din har blitt stor og betyr mye for nabobyene så tror jeg det er lurt å la vær.

 

Man prøver vel å unngå å rote det til når man er godt etablert. Men det kan jo komme en eller annen katastrofe og rote det til for deg. :p Apropos det, kommer vi til å ha random disasters på hvis det er en innstilling for det?

Endret av TrondH86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...